Samsung отчете разочароващо тримесечие, бизнесът с чипове се срива с близо 94%
Оперативната печалба надминава собствената прогноза за около 4,6 трлн. вона, но е рязко по-ниска от отчетените за същия период миналата година 10,44 трлн. вона
&format=webp)
Samsung Electronics отчете оперативна печалба за второто тримесечие в размер на 4,7 трилиона корейски вона (3,38 млрд. долара), с което не отговори на очакванията.
Въпреки че оперативната печалба надминава собствената прогноза на компанията за около 4,6 трлн. вона, тя е рязко по-ниска от отчетените за същия период миналата година 10,44 трлн. вона, съобщава CNBC.
Спадът на оперативната печалба в подразделението за проектиране и производство на чипове възлиза на 93,8% или 400 млрд. вона, спад от 6,45 трлн. вона за същия период на миналата година. Приходите от производство на чипове достигат 27,9 трилиона вона в сравнение с 28,56 трл. вона миналата година.
Южнокорейският технологичен гигант отчете тримесечни приходи в размер на 74,6 трлн. вона, лек ръст спрямо 74,07 трлн. вона година по-рано и надхвърля прогнозата от 74 трлн. вона.
Ето резултатите на Samsung, сравнени с прогнозите на анализаторите от LSEG SmartEstimate:
• Приходи: 74,6 трилиона вона (53,5 млрд. долара) спрямо 74,43 трилиона вона
• Оперативна печалба: 4,7 трилиона вона спрямо 5,33 трилиона вона
Акциите спаднаха с 1,65% по време на търговията след отчета за тримесечието.
Въпреки негативните резултати, главният финансов директор на Samsung Сун-Чол Парк изрази известен оптимизъм за компанията в близко бъдеще по време на разговора с инвеститорите.
„Въпреки продължаващите глобални икономически опасения, породени от несигурните търговски политики и геополитическото напрежение, ИТ индустрията изглежда готова за постепенно възстановяване, подхранвано от нарастващата инерция в областта на изкуствения интелект и роботиката. В този контекст очакваме възстановяване на резултатите през второто полугодие, след достигане на дъното през второто тримесечие, като се очаква приходите да се подобряват стабилно с напредване на годината“, заяви той.
Изпълнителният директор отбеляза, че приключването на търговските преговори между Южна Корея и САЩ е помогнало за намаляване на несигурността, но компанията следи за допълнителни подробности и за политиките на Вашингтон в полупроводниковата индустрия, които могат да доведат до нови мита, допълва CNBC.
Надеждите са в чиповете
По време на разговора за приходите Нох Ми-джунг, вицепрезидент на подразделението за леярство на чипове, заяви, че компанията очаква подобрение на приходите през второто полугодие с пълномащабното масово производство на следващо поколение 2-нанометрови мобилни чипове.
Бизнесът на Samsung в леярството може да получи дългосрочен тласък и от обявения в понеделник договор на стойност 16,5 млрд. долара за доставка на чипове на Tesla.
Въпреки че Samsung първоначално не разкри контрагента, главният изпълнителен директор на автомобилния гигант Илон Мъск заяви, че това е именно той и че т. нар. AI6 чипове ще бъдат произведени в от завода на Samsung в Тейлър, Тексас. Сделката може да бъде дори по-голяма от обявената, добави Мъск.
Основната цел за Samsung би могла да бъде привличане на други потенциални клиенти към леярския бизнес, заяви пред CNBC Нам Хьонг Ким, партньор и анализатор на капиталови проучвания в Arete.
Въпреки това, „производствените разходи на площадката в Тейлър се очаква да бъдат значително по-високи от тези в Корея“, смята той, добавяйки, че е твърде рано да се заключи, че сделката ще подобри позицията на Samsung към пазарния лидер Taiwan Semiconductor Manufacturing Company.
Леярският бизнес на Samsung в момента се намира в „критична точка между оцеляването и рентабилността“, смята Нийл Шах, вицепрезидент на изследователската компания Counterpoint Research.
Проблеми с паметта
Междувременно Samsung се сблъсква с нарастваща конкуренция в производството на памет чипове за съхраняване на данни във всякакви устройства – от сървъри до потребителски устройства като смартфони и лаптопи.
Компанията традиционно е пазарен лидер в областта, но в момента е застрашена, тъй като изостава от конкурента си SK Hynix в областта на високоскоростната памет, или HBM, използвана за устройства с изкуствен интелект.
В доклад на Counterpoint Research от началото на този месец се посочва, че през второто тримесечие SK Hynix е настигнала Samsung по приходи от памет, като сега двете се борят за първото място на световния пазар на памет.
През втората половина на годината Samsung планира активно да отговори на нарастващото търсене на продукти с висока добавена стойност, базирани на изкуствен интелект, и да засили конкурентоспособността си в усъвършенстваните полупроводници. Съобщава се, че Samsung работи за сертифициране на най-новата версия на HBM чипове от Nvidia. Въпреки това анализатори очакват доминиращата позиция на SK Hynix в HBM да се запази и тази година, допълва CNBC.
Galaxy вдига приходите от мобилни устройства
Подразделенията за мобилни устройства и мрежи, които са натоварени с разработване и продажба на смартфони, таблети, носими и други устройства, отчитат ръст в продажбите и печалбата.
Оперативната печалба възлиза на 3,1 трилиона вона за второто тримесечие в сравнение с 2,23 трилиона вона за същия период на миналата година. Консолидираните приходи на звеното са 29,2 трлн. вона, в сравнение с 27,38 трлн. вона през миналата година. От Samsung заявиха, че добрите резултати се дължат на стабилните продажби на смартфоните Galaxy S25 и Galaxy A, и на таблети Galaxy.
„През второто полугодие на 2025 г. бизнесът с мобилни устройства планира да продължи да прилага подход, при който продажбите на смартфони се фокусират върху сгъваеми устройства и серията Galaxy S25, като се набляга и на функционалността на изкуствения интелект в серията Galaxy A, за да се увеличи пазарният дял“, коментира производителят.
Този месец Samsung пусна три нови сгъваеми смартфона, като се стреми да не изостава от предложенията на китайските си конкуренти.
Според доклад на компанията за технологични проучвания Canalys, част от Omdia, през второто тримесечие Samsung успешно защитава водещата позиция на световния пазар на смартфони, постигайки 19% пазарен дял по продажби, главно благодарение на серията Galaxy A.
„Преминавайки към втората половина на годината, се очаква търсенето на смартфони леко да се свие поради опасенията от нарастващите тарифи и продължаващото забавяне, предизвикано от постоянната инфлация“, заяви Даниел Араужо, вицепрезидент в отдел Mobile Experience на Samsung. „Въпреки това се очаква премиум сегментът да нарасне слабо заради промяната в потребителските предпочитания към продукти от по-висок клас, което отчасти се дължи на икономическия растеж в развиващите се пазари“, допълва той.