Amazon отбеляза ръст на приходите от 18% за второто тримесечие – малко над прогнозите на анализаторите.

Облачните услуги генерират 10,2 милиарда долара оперативна печалба за периода, което е под средната прогноза на анализаторите от 10,9 милиарда долара, според StreetAccount.

Общата оперативна печалба на Amazon е 19,2 милиарда долара.

Подразделението Amazon Web Services продължава да води на пазара на облачни инфраструктури, но е подложено на силен натиск от Microsoft и Google, тъй като и трите компании увеличават инвестициите си в изкуствения интелект, за да се възползват от бурния ръст на търсенето, отбелязва CNBC.

Microsoft и Google отчетоха по-добри от очакваните резултати в облачния сектор за последното тримесечие, с по-високи темпове на растеж в сравнение с Amazon.

В сряда главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че приходите от Azure и други облачни услуги са надхвърлили 75 милиарда долара за фискалната година, приключила на 30 юни, с ръст от 39% за тримесечието. Това е първият път, когато Microsoft предоставя данни в долари за този бизнес.

Миналата седмица компанията майка на Google Alphabet отчете приходи от 13,62 милиарда долара за бизнесa с облачни изчисления, което е увеличение с 32% спрямо миналата година.

Приходите на Amazon Web Services за второто тримесечие възлизат на 30,87 милиарда долара, съобщи компанията. Анализаторите, анкетирани от StreetAccount, очакваха 30,8 милиарда долара. Подразделението вече представлява 18% от приходите на технологичния гигант.

„Имаме значително по-голям бизнес в сегмента за облачни улуги в сравнение с другите“, коментира главният изпълнителен директор Анди Джаси пред анализатори и допълни: „Мисля, че вторият играч представлява около 65% от нашия размер.“

„Повечето компании съхраняват данните, които са им наистина важни, в облака. Сигурността и поверителността на тези данни са от голямо значение, а нашите услуги предлагат много по-различни резултати в областта на сигурността в сравнение с другите играчи.“, подчерта още Джаси.

Подразделението обаче продължава да се сблъсква с недостиг на доставки, за да отговори на нарастващото търсене на изкуствен интелект, особено по отношение на енергията, допълни главният изпълнителен директор.

През тримесечието Amazon Web Services обяви, че ще отвори център за данни в Чили преди 2027 г., а PepsiCo обяви многогодишно споразумение, което включва преместване на работни натоварвания в облака на Amazon.