Paramount подписа договор с компанията за видеоигри Activision, собственост на Microsoft, за създаването на филм по поредицата Call of Duty. 

В рамките на партньорството Paramount ще разработи, продуцира и разпространи игрален филм, базиран на вселената на известната видеоигра. Серията, стартирала през 2003 г., е една от най-популярните в света и редовно оглавява годишните класации за най-продавани игри за конзоли и компютри, пише BBC. 

Източници съобщават на Variety, че макар споразумението да е насочено конкретно към създаването на един блокбастър филм Call of Duty, сделката включва възможността Paramount да разшири вселената на CoD в киното и телевизията.

Няма информация за потенциалния сюжет или актьорския състав, но изпълнителният директор на Paramount Дейвид Елисън заяви: „Като дългогодишен фен на Call of Duty, това е истинска сбъдната мечта.“

Елисън сподели, че е прекарал „безброй часове“ в играене на Call of Duty и че пренасянето му на големия екран е „чест и отговорност, които не приемаме леко“.

Президентът на Activision Роб Костич коментира, че филмът ще се стреми да използва същото въображение като това в игрите, за да „създаде незабравимо блокбастър преживяване, което нашата общност обича, и което също така вълнува и вдъхновява нови фенове на франчайза“.

В поредицата Call of Duty има 23 основни заглавия, като всяко от тях се развива в различен период от време и има сюжет, донякъде вдъхновен от реални конфликти и ситуации. Според Activision, от стартирането на поредицата са продадени над 500 милиона игри.

Call of Duty е част от дългата поредица от видеоигри, включваща Legend of Zelda, Elden Ring и The Sims, които ще бъдат превърнати във филми.

В продължение на години Холивуд се опитваше да разгадае тайната на адаптациите на видеоигри, но напоследък постигна успех, като продуцира хитовете Mortal Kombat, Super Mario Bros. и тази година – A Minecraft Movie. 

Paramount вече постигна успех с Sonic the Hedgehog, като направи и няколко продължения на историята. Студиото стои и зад екшъните Top Gun: Maverick и Mission: Impossible.

Миналата година студиото се сля с американската медийна компания Skydance и оттогава е сключило сделки, включително за 7,7 млрд. долара за правата върху турнира по смесени бойни изкуства UFC.