Връх на непотизма или истински талант: Christian Louboutin избра сина на Уил Смит за креативен директор
27-годишният Джейдън Смит, който е актьор, музикант и предприемач ще ръководи кампаниите и колекциите на бранда, като първият му дебют се очаква през януари 2026 г. в Париж
&format=webp)
Луксозният моден бранд Christian Louboutin прави ход, който поражда бурни реакции в индустрията, както и в социалните мрежи. За първи път в своята история брандът назначава креативен директор на мъжката модна линия, а избраникът е Джейдън Смит – актьор, музикант, предприемач и син на Уил Смит и Джейда Пинкет Смит. Новината беше потвърдена от компанията, цитирана от Euronews.
На 27 години Смит поема отговорността да ръководи креативната посока на линията за мъжки обувки, кожени изделия и аксесоари на бранда, както и да организира кампании и събития. За целта той се мести в Париж, където ще представи първата си колекция през януари 2026 г., а след това ще отговаря за четири колекции годишно.
Историята за това как Джейдън стига до поста е почти случайна. Както разказва самият Кристиан Лубутен в интервю за The New York Times, идеята се появява през една зимна сутрин, докато той плува в басейн в Париж. В мислите му изплува образът на Джейдън Смит, когото за първи път среща на модно събитие в Лос Анджелис през 2019 г. Двамата се засичат отново в столицата на Франция, а разговорите им винаги се оказват енергични и пълни с идеи.
„Той вижда, преработва и трансформира нещата по начин, който резонира перфектно с моя начин на работа“, коментира Лубутен. „Рискът, когато става въпрос за мода, е необходим, защото без него посланието остава неразбрано. В случая това е риск, който напълно си заслужава.“
Мнозина възприемат назначаването на Смит като опит на Louboutin да се възползва от славата му и почти 20-те милиона последователи в Instagram. Но липсата на професионален опит в една от най-суровите индустрии води до вълна от критики и подновява дебата за т.нар. „непо бебета“.
Самият Смит признава пред The New York Times: „Това е изключителна чест за мен. Чувствам се длъжен да отговоря на всичко, което Кристиан е изградил за бранда, и да подходя към ролята изключително сериозно.“
Като основател на бранда MSFTSrep, Смит вече има опит с креативни експерименти в модата. В новата си роля той иска да създаде „обувки за мултивселената на мъжете“, съставена от дядото, бащата, най-големия и най-малкия син.
„Всеки от тях живее в различно време и има нужда от обувки, които да отразяват това. А най-младият, който се бунтува и върви по свой път, е именно моето поколение. Ние творим, вдъхновени от всички тях“, казва Смит.
Въпреки различията си, Лубутен и Смит успяват да открият общ език благодарение на ентусиазма и визуалното мислене, което и двамата притежават. „Джейдън е изключително бърз – започваме разговор, а след по-малко от час той вече е подготвил презентация на компютъра си. Не е случайно, че е музикант – машината е като негово пиано“, споделя Лубутен.
Смит от своя страна е впечатлен от архитектурната страст на дизайнера: „Той буквално строи сгради, като черпи вдъхновение от обувките – и обратното. Никога не съм очаквал някой да работи по този начин.“
Първата цялостна колекция на Джейдън Смит за Christian Louboutin ще бъде представена по време на мъжката седмица на модата в Париж през януари 2026 г.