F1 в Сингапур стимулира туризма в целия Азиатско-тихоокеански регион
Япония, Тайланд и Индонезия са най-предпочитаните дестинации съответно за американски, европейски и австралийски посетители. Други се отправят към Китай, Индия, Южна Корея, Малдивите и Фиджи
&format=webp)
От хотелски апартаменти за 62 000 долара до пакети за състезания с шестцифрени цени, Гран при на Сингапур е истинска находка за бизнеса до пистата Марина Бей.
Но не всички парични потоци водят до Сингапур.
Данните показват, че пътуващите харчат и в други части на Азия преди и след тридневното състезание от Формула 1, което започва днес, съобщава CNBC.
Анализът на резервациите на полети, направен от маркетинговата платформа Sojern, показва, че една четвърт от американците и канадците добавят пътувания до Япония, 18% от европейците посещават и Тайланд, а почти една трета от австралийците пътуват до Индонезия, предимно Бали.
Други съчетават състезанието в Сингапур с екскурзии до Китай, Южна Корея, Индия, Малдивите и Фиджи.
Самер Елхаджар, старши лектор в Националния университет на Сингапур, коментира, че туристическите уебсайтове в други страни предлагат пакети за пътувания до нощната надпревара в Сингапур с престои в популярни островни дестинации в Югоизточна Азия.
„Посетителите ще дойдат в Сингапур, ще се насладят на F1, а след това ще се преместят в Бали за два или три дни. Това всъщност е чудесно за икономиката на региона.“
Предлагат се и туристически пакети за Гран при на Сингапур, съчетани с пътувания до Лангкави и Борнео в Малайзия, както и круиз, който съчетава състезанието със спирки в Япония, Хонконг и Виетнам, допълва CNBC.
Данните на Sojern съвпадат с доклад на Visa, публикуван през май, който показа, че други състезания от Formula 1 в Азиатско-тихоокеанския регион също генерират приходи от туризъм извън градовете-домакини.
Около 25% от чужденците, които са присъствали на Гран при на Австралия през 2025 г., са останали в предградията на Мелбърн след състезанието, а 10% са останали в самия град, според данните на Visa. Някои обаче са се отправили към винарския район Яра Вали, а 5% към Сидни, който се намира на около 800 км.
Според доклада, по време на Гран при на Япония през април международните посетители са се отправили още по-далеч. Около 10% са отишли в Осака, а други 5% – в Киото. Най-популярната дестинация след състезанието обаче е била Окинава (20%), която се намира на повече от 700 мили от пистата.
Тридневното Гранд При на Сингапур се превръща в едноседмично събитие за мнозина, привличайки световни лидери и бизнес пътуващи към търговски форуми, насрочени около състезанието, като крипто конференцията Token2049 и Milken Institute Asia Summit.
Пътуващите от Северна Америка и Европа съставляват около една четвърт от пристигащите преди тазгодишното състезание и според данните на Sojern те обикновено пристигат по-рано и остават по-дълго от тези, които идват от Азия. Австралийците все още имат най-голям дял в резервациите на полети, но пристигащите от Южна Корея и Китай са се увеличили тази година, влизайки в Топ 5 и изпреварвайки Обединеното кралство.
Състезанието през 2025 г. привлича и повече семейства, с 6,6% повече от миналата година, докато самостоятелните пътуващи са намалели с 8%, което показва увеличение на туристите, посещаващи състезанието.
„Това означава, че престоят ще бъде удължен“, допълва Елхаджар от Националния университет на Сингапур. „Това е чудесно за икономиката на Сингапур и за икономиката на региона.“
Отделно проучване на Hilton, публикувано в четвъртък, установява, че около 40% от пътуващите в Азиатско-тихоокеанския регион планират да резервират международно пътуване, за да присъстват на спортно или музикално събитие, като 59% от тези в Китай и 57% в Индия са начело в класацията.
„Резултатите потвърждаватпромяна в потребителското поведение, като клиентите все повече дават предимство на разходите за преживявания пред тези за материални удиволствие“, смята Бен Джордж, старши вицепрезидент и търговски директор за Азиатско-тихоокеанския регион в Hilton.
Проучването, в което са участвали 5000 респонденти от Китай, Индия, Япония, Австралия и Сингапур, също така разкрива, че харчат повече за преживявания на тези събития, като срещи с пилоти и обиколки зад кулисите.
Според Бен Джордж членовете на Hilton са похарчили за преживявания на Гран при на Сингапур с 23% повече в сравнение с миналата година, което представлява най-високата обща сума досега за състезанието.