Оптимизъм в доставките за Q3 връща Stellantis на правия път след мрачната 2024 г.
Последните данни сочат, че мерките, предприети от новия главен изпълнителен директор Антонио Филоса започват да дават резултат
&format=webp)
Автомобилният производител Stellantis отчита възстановяване на глобалните доставки през третото тримесечие, водено от новите модели и търсенето в Северна Америка, съобщи компанията в петък.
Резултатите са знак за възстановяване от спада през предходните шест тримесечия, отбелязва Reuters.
Последните данни сочат, че мерките, предприети от главния изпълнителен директор Антонио Филоса, който пое ръководството в Северна Америка преди година, а през юни зае най-високата длъжност, започват да дават резултат. Те включват повторно въвеждане на някои модели като Jeep Cherokee и 8-цилиндровите камиони RAM.
Френско-италианско-американският конгломерат, чиито марки включват Peugeot, Fiat и Opel, оценява, че глобалните доставки са нараснали с 13% на годишна база в периода юли-септември до общо 1,3 млн. автомобила.
Доставките са се увеличили за последен път през четвъртото тримесечие на 2023 г., а цената на акциите е спаднала с 26% от началото на тази година.
През юли Stellantis предупреди за загуба от 1,5 милиарда евро от американските мита тази година, но обеща да пусне нови модели, за да възстанови връзката с клиентите, тъй като Филоса се стреми да върне компанията на правилния път след мрачната 2024 г.
През третото тримесечие признаците за възстановяване на бизнеса са особено очевидни на ключовия пазар в Северна Америка, който се бореше с фактори като излишъци в запасите и преход към нови модели, оказващи негативно влияние върху обемите и пазарните дялове в предходните тримесечия.
Доставките в Северна Америка са се увеличили с 35% до 403 000 автомобила през третото тримесечие, отчасти благодарение на пускането на пазара на Ram 1500 с V8 двигател и нормализирането на нивата на запасите след съкращенията в производството миналата година, се посочва в изявление на компанията.
Доставките в Северна Америка, където Филоса все още е регионален директор, са намалели през последните шест тримесечия.
В Европа те са се увеличили с 8% на годишна база до 534 000 автомобила, подкрепени от пускането на четири нови компактни модела – Citroen C3, Citroen C3 Aircross, Opel Frontera и Fiat Grande Panda, които не са били в производство през същия период на миналата година.
Въпреки това, печалбите са били частично компенсирани от по-слабото търсене на леки превозни средства и по-ниски обеми в някои ключови европейски страни, съобщава Stellantis.
В други региони доставките са спаднали, например с 3% в Южна Америка до 252 000 превозни средства.
Това се дължи на високите резултати в същия период на миналата година, когато компанията е възстановила забавените доставки в Бразилия след наводненията в Рио Гранде до Сул.
Stellantis ще публикува окончателните данни за доставките и приходите за третото тримесечие на 30 октомври.