Индийското подразделение на LG стана по-ценно от южнокорейската си компания майка
Пазарната капитализация на индийското дружество достигна 12.83 млрд. долара, докато стойността на южнокорейската компания майка беше 9.68 млрд. долара
&format=webp)
Пазарната капитализация на LG Electronics India надхвърли тази на компанията майка, след като акциите на индийското подразделение поскъпнаха с над 45% при борсовия си дебют във вторник.
Към обяд местно време (08:45 българско време) пазарната капитализация на индийското дружество достигна 1.14 трилиона рупии (12.83 млрд. долара), докато стойността на южнокорейската компания майка беше 13.84 трилиона вона (9.68 млрд. долара).
Акциите на LG Electronics India поскъпнаха с до 50% при отваряне, след като първичното публично предлагане (IPO) отчете най-силен интерес към индийска емисия от 2008 г. насам, основно благодарение на институционалните инвеститори.
IPO-то беше оценено в горния край на ценовия диапазон между 1,080 и 1,140 рупии за акция, като компанията набра 116 млрд. рупии (1.3 млрд. долара). Заявките прегаряха, достигайки общо около 4.4 трилиона рупии (почти 50 млрд. долара),предава CNBC.
Според данни на PRIME Database, това е най-силно презаписаното голямо IPO в Индия от листването на Reliance Power през 2008 г. То е привлякло масиран интерес от квалифицирани институционални инвеститори, които са подали поръчки за 166 пъти повече от отпуснатия им дял.
Публичното предлагане е структурирано като продажба на съществуващи акции, без емитиране на нови книжа. Компанията майка LG Electronics е продала 101.8 млн. акции. Процесът е ръководен от консорциум международни и местни банки, сред които Morgan Stanley, J.P. Morgan, Axis Capital, BofA Securities и Citigroup Global Markets India.
Акциите започнаха да се търгуват във вторник както на Националната фондова борса на Индия (NSE), така и на Бомбайската фондова борса (BSE).
Това е втората голяма южнокорейска компания, която излиза на индийските капиталови пазари в рамките на година - след листването на Hyundai Motor India през октомври 2024 г.
LG Electronics India е подразделение на южнокорейската LG Electronics. Компанията проектира, произвежда и продава широка гама потребителска електроника и домакински уреди – от хладилници, климатици и перални машини до телевизори и смарт устройства за дома.
По данни на Redseer Strategy Consultants, пазарът на електроника и домакински уреди в Индия ще се удвои почти до 2030 г. – от около 75 млрд. долара през 2024 г. до 130–150 млрд. долара.
Индия остава един от най-активните пазари за IPO в света и през тази година. Според последния глобален доклад на EY, страната е регистрирала 146 нови листвания през третото тримесечие, чрез които са набрани 7.2 млрд. долара. Общият брой сделки за първите девет месеца е 254, на обща стойност 11.8 млрд. долара, което подчертава дълбочината на местния капиталов пазар. Средната доходност на IPO-тата в Индия е 17.5%.