Хитовите коледни реклами на Coca-Cola вече са част от миналото, тъй като компанията превръща AI в своята нова празнична традиция.

Миналата година тя предизвика буря от недоволство, като заложи на изкуствен интелект за коледната си кампания с три реклами, определени като кичозни и грозни, в контраст с духа на старите клипове, които вдъхновяваха потребителите с усещане за празничен дух.

Явно без да взема под внимание негативната реакция, тази година компанията пусна още реклами, създадени с AI, пише Euronews.

Преобладаващите отрицателни реакции включват епитети като „бездушен“ и призиви за „бойкот“, а мнозина са обидени от коментарите на Патрик Тъкър, ръководител на отдела за генеративен изкуствен интелект в Coca-Cola, който защити решението като експеримент със значение за бъдещето.

„Трябва да продължаваме да вървим напред и да разширяваме границите“, заяви той за The Hollywood Reporter, като допълни: „Джинът е излязъл от бутилката и няма да го върнете обратно.“

Това не беше добре прието, особено от коментиращите в социалните мрежи.

За да влоши нещата, Coca-Cola публикува странно видео послание „зад кулисите“ с глас, звучащ като генериран от изкуствен интелект, който обяснява, че „малък екип от петима специалисти“ е успял да „произведе и внимателно да усъвършенства“ над 70 000 видеоклипа за 30 дни.

Това поднови разгорещената дискусия, че не се наемат таланти и се дава предимство на съкращаването на разходите с риск да се унищожи стойността на човешкия труд.

„Вие сте компания за милиарди долари. Платете на ИСТИНСКИ графични дизайнери. Това е отвратително.“, написа потребител в X.