Майк Голубев, AWS: Всеки може да експериментира с AI агенти. Въпросът е как да се използват с цел
На сцената на Digital Trends 2025 технологичният ръководител в Amazon Web Services за секторите медии, игри и спорт, показа как еволюцията на генеративния AI вече води до появата на истински автономни агенти
&format=webp)
В наши дни всеки може да експериментира с AI-агенти. Голямото предизвикателство е да се разбере как те да се ползват с цел и да бъдат разбрани в дълбочина.
Това заяви по време на форума Digital Trends 2025 Майк Голубев, технологичен ръководител в Amazon Web Services на звената за Медии и развлечения, игри и спорт. Той се завърна на сцената на Digital Trends за трети път с представяне на все по-бързо развиващите се технологии в сферата на изкуствения интелект.
„Невероятно да се наблюдава как генеративният изкуствен интелект се развива в AI агенти. През 2023 г., когато бях на тази сцена и говорех за системи за генеративен AI, те работеха въз основа на въпроси. Задавате въпрос и той отговаря с текст, изображение, видео и т.н. Това са много мощни инструменти, но действат само въз основа на заявка. Това, което видяхме в края на миналата година, е появата на AI агенти. Особеното при тях е, че те всъщност могат да разсъждават, което означава, че разбиват задачата на по-малки стъпки, могат да извличат информация за вас от вътрешни системи и дори да извършват действия от ваше име”, разказа Голубев.
През тази година системите се усложняват и усъвършенстват още повече. Вече говорим за автономни мултиагентни, в които няколко агента действат едновременно като решават различни проблеми. Какво означава това на практика?
Един базов AI модел може да отговори на въпроса кога е най-подходящото време за изкачване на някой планински връх. Агентите обаче могат да вземат предвид редица фактори – не само времето, но и вашите собствени ангажименти като прегледат графика ви, изберат най-подходящия ден и дори наемат кола или хотел.
Генеративният AI вече сериозно се използва от бизнеса, допълни Голубев и цитира статистика, според която такива инструменти са внедрени в 72% от бизнес организациите. Назначават се специалисти по изкуствен интелект, а очакванията са, че в близките години технологията ще започне да взема сама поне част от решенията.
Една от областите, в които все по-силно ще се залага на изкуствен интелект, е т.нар. медийно планиране или рекламните кампании на бизнеса. Агентите могат да управляват различните комуникационни канали и да насочват персонализирано съдържание в зависимост от предпочитанията на потребителите в таргет групата.
Разработката на софтуер е друга област, в която изкуственият интелект на практика пренаписва правилата, по които се работи. Amazon също използва AI при тези процеси като най-ефективна е употребата при актуализация на код на стари приложения.
AI-агентите могат да бъдат много полезни, допълни Голубев. За целта обаче са задължително нужни сигурност, надеждност и оперативно съвършенство на технологията.
Майк Голубев беше част от осмото издание на форума Digital Trends, проведен на 4 ноември в Sofia Event Center под мотото Co-Creating the Future: Human Vision & AI.
В един ден пред 500 души публика се срещнаха визионери от Oracle Red Bull Racing, Google Cloud, AWS, dentsu, Accenture, Rakuten Viber, Amusnet, EGT Digital, Flutter и още водещи компании, които очертаха бъдещето на AI и човешкото взаимодействие с технологиите.
Акцентите от форума са тук.

)



&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)