Google предлага промени в рекламните си услуги, за да избегне разделяне след глобата на ЕС
Макар че компанията се съгласи да направи отстъпки, тя подчертава, че не приема решението на Брюксел
&format=webp)
Google обяви в петък, че ще промени рекламните си услуги, за да избегне риска от разделяне на компанията. Това се случва два месеца след като Брюксел наложи на американския технологичен гигант антитръстова глоба в размер на 2,95 млрд. евро заради това, че е фаворизирал собствените си продукти, пише France 24.
Новината идва ден след като Европейската комисия започна ново разследване по правилата за цифрова конкуренция заради подозрения, че Google нечестно понижава позициите на определени медии в резултатите от търсене.
Европейската комисия глоби Google през септември, като даде на компанията 60 дни да отстрани нарушенията. Санкциите предизвикаха гневна реакция от страна на американския президент Доналд Тръмп, който заплаши с нови мита срещу ЕС, ако глобата бъде потвърдена. Google вече обяви, че ще я обжалва.
„Нашето предложение напълно изпълнява изискванията на решението, без да се стига до разрушително разделяне на компанията, което би навредило на хилядите европейски рекламодатели, използващи инструментите на Google за развитие на бизнеса си,“ отбелязва говорител на компанията.
Въпреки че Google се съгласи да въведе промени в рекламните си технологии (adtech), компанията подчертава, че не приема решението на ЕС.
Предстои Брюксел да оцени поетите от технологичния гигант ангажименти, докато се опитва да намери баланс между прилагането на строгите си цифрови регулации и избягването на нов дипломатически сблъсък с администрацията на Тръмп.
Междувременно Google е подложен на натиск и в САЩ, където федерален съдия вече се произнесе срещу компанията заради практиките ѝ в областта на рекламните технологии. В момента Google се опитва да избегне принудителна продажба на част от бизнеса си по това дело във Вирджиния, като заключителните аргументи се очакват в понеделник. Решението може да бъде обявено в следващите седмици или месеци.
Незабавни промени
При налагането на глобата през септември, Комисията обвини Google, че е използвал господстващото си положение на пазара на онлайн реклама,за да предоставя предимство на собствените си услуги.
Технологичният гигант не само продава реклами в собствените си сайтове и приложения, но и действа като посредник за компании, които искат да поставят реклами в други платформи, което според Брюксел е затруднило конкуренцията.
В петък Google информира, че планът му включва незабавни промени в продуктите, като дава възможност на медиите и собствениците на уебсайтове да определят различни минимални цени за рекламодателите, участващи в търговете чрез Google Ad Manager.
За да отговори на обвиненията в конфликт на интереси, компанията ще подобри съвместимостта между инструментите си за медии, уебсайтове и рекламодатели.
Европейската комисия потвърди, че е получила предложенията на Google:
„Сега ще анализираме мерките, за да оценим дали те действително прекратяват практиката на самопредпочитане и решават въпроса с вътрешните конфликти на интереси,“ заяви говорител на Комисията.
През последните години Брюксел многократно е налагал глоби на Google – 4,1 млрд. евро през 2018 г. за злоупотреба с пазарното господство на Android и 2,4 млрд. евро през 2017 г. за нелоялни практики в пазарите за ценови сравнения.
През март ЕС отново обвини компанията, че дава предимство на собствените си услуги пред конкурентите, в рамките на ново разследване за цифрова конкуренция.


)



&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)