Наградите „Оскар“ се местят в Youtube и загърбват телевизията
Платформата за видеосъдържание ще притежава изключителни глобални права за излъчването на церемонията от 2029 до 2033 г.
,fit(1001:538)&format=webp)
Академията за кинематографични изкуства и науки обяви, че наградите „Оскар“ загърбват партньорството си с ABC и ще се излъчват в YouTube от 2029 г., като платформата за видеосъдържание ще придобие изключителните глобални права до 2033 г., съобщава Euronews.
Събитието ще бъде безплатно за двата милиарда световни потребители на онлайн медията, собственост на Alphabet, компанията майка на Google.
Финансовите условия по сделката не бяха разкрити.
Телевизия ABC ще продължи да излъчва церемонията до 2028 г., когато се навършват 100 години от създаването на най-престижните награди в света на Седмото изкуство.
„Развълнувани сме да сключим многостранно глобално партньорство с YouTube, която ще бъде бъдещият дом на „Оскар“-ите и целогодишната програма на Академията“, заявиха изпълнителният директор Бил Крамер и президентът на Академията Линет Хауел Тейлър.
„Академията е международна организация и това партньорство ще ни позволи да разширим достъпа до работата ѝ до възможно най-голямата световна аудитория, което ще бъде от полза за нейните членове и филмовата общност.“, допълват те.
„Оскар“-ите са една от основните културни институции, която отличава постиженията в разказването на истории и изкуството“, заяви Нийл Мохан, изпълнителен директор на YouTube.
„Партньорството с Академията, за да предоставим това празненство на изкуството и развлеченията до зрителите по цял свят, ще вдъхнови ново поколение творци и любители на киното, като същевременно ще остане вярно на богатата история на церемонията.“, допълва той.
ABC, собственост на Walt Disney Co., излъчва наградите почти през цялата им история.
NBC за първи път излъчва „Оскар“-ите през 1953 г., но ABC придобива правата през 1961 г. С изключение на периода между 1971 и 1975 г., когато NBC отново излъчва шоуто, през годините то остава в ефира на ABC.
„ABC е горда да бъде дом на „Оскар“-ите повече от половин век“, заяви телевизионната мрежа. „Очакваме с нетърпение следващите три телевизионни излъчвания, включително стогодишнината на шоуто през 2028 г., и пожелаваме на Академията за кинематографични изкуства и науки дългогодишен успех.“
Миналогодишните награди „Оскар“ бяха гледани от 19,7 милиона зрители по ABC, което е най-високият резултат за последните пет години, но далеч под най-голямата аудитория от 57 милиона през 1998 г., допълва Euronews.
&format=webp)
&format=webp)
)
&format=webp)
&format=webp)
&format=webp)
,fit(1920:897)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)
,fit(140:94)&format=webp)