Audi най-накрая представи дългоочакваната си концепция Activesphere EV, която обяви за първи път още миналото лято. Кросоувърът е създаден за офроуд преживявания, като е снабден със здрава ходова част, повдигащо се окачване и достатъчно място за багаж.

Задната част на електромобила, съобщава Engadget, може да се трансформира в товарна зона с достатъчно място дори за колела, например. Въпреки това профилът на новата електрическа концепция на Audi много напомня на седан и разполага с удобствата, характерни за марката - просторен, светъл интериор, предназначен за максимален комфорт, докато електромобилът е в режим на самоуправление.

Купето отразява напълно вярата на автомобилния производител във възможностите, които технологията за разширената реалност дава. Предвижда се пасажерите да носят XR хедсети, които ще им предоставят важни данни за движението на колата и поведението на водача, както и достъп до инфоразвлекателната система и виртуалния асистент на електромобила.

Въпросните хедсети напълно заместват дисплеите, масово използвани в новите автомобили днес.

Но това не е всичко. XR очилата могат да следят здравето ви, докато карате велосипеда си.

General Motors представи новия си електрически модел Chevrolet BlazerЕлектромобилът се очаква да се конкурира с кросоувър моделите Ford Mustang Mach-E и Tesla Model Y А когато решите, че искате да поемете управлението на електромобила, арматурното табло и воланът се появят, тъй като преди това са почти скрити. Но като цяло Audi очаква, че шофьорите ще предпочитат този режим, само когат излизат да карат по обществената пътна система.

Конкретните спецификации на новия модел на Audi все още не са ясни, но от автомобилния производител твърдят, че пробегът на Activesphere EV ще бъде повече от 600 километра, като моделът ще разполага с възможности за бързо зареждане с мощност 270 kW, използвайки 800V архитектура. Батерията с капацитет 100kWh може да се зареди от 5% до 80% за 25 минути, казват от Audi.

Това е четвъртият модел от тази линия концептуални електрически автомобили на компанията. Тя стартира с променящия формата си роудстър Skysphere през август 2021 г., а месец по-късно представи и луксозния седан Grandsphere. Миналогодишният Urbansphere беше замислен като SUV за градските условия на бъдещето, в което автомобилът ви колкото е транспорт, толкова и офис (или убежище от външния свят).

Както и предишните експерименти, Activesphere не е прототип за сериен модел. Той по-скоро демонстрира визията на Audi за автомобилите на бъдещето, а и е витрина за технологичните възможности на производителя.

Въпросът е дали концепцията ще намери място в бъдещите автомобили. Към днешна дата Audi пипа предпазливо на терена на електрическата мобилност, като се концентрира върху съществуващата си гама електрически автомобили, която до голяма степен се върти около познати SUV модели и братът на Porsche Taycan - e-tron GT. Марката обаче очаква да разшири драстично електрифицираното си портфолио до 2026 г., така че няма да е изненада, ако концепцията Activesphere в крайна сметка намери реално приложение.