Съвременните технологии във все по-голяма степен се въвеждат в автомобилите, което означава много софтуер, който да се грижи за хардуерни компоненти.

Това само по себе си, води до нов род „софтуерни проблеми“за потребителите, в допълнение към чисто механичните, които така или иначе си имат.

Ново изследване набляга върху броя на оплаквания от софтуера към различните автомобилопроизводители на сайта на щатският регулатор National Highway Traffic Safety Administration.

Вижте още: Най-надеждните автомобили

От него се прави и класацията на производителите, чиито модели се отличават с най-висока норма на софтуерни проблеми.

Изследването стига до извода, че цената на автомобила не е критична за броя на подобен род оплаквания.

В челото на класацията са Smart и Tesla Motors, отличаващи се с един от най-евтиния и най-скъп модел на пазара. Например Smart произвежда Fortwo, с цена от около 15 000 долара, докато моделът на Tesla - Model X, може да достига цена десет пъти по-висока, при пълно оборудване.

Изследването покрива моделите между 2011 и 2016 година, и е осъществено от J.D. Power на база данните на автомобилната агенция NHTSA.

Само през изминалата година, оплакванията от „софтуерни проблеми“ са се повишили с 22%, което е доста показателно за тенденциите при автомобилостроенето.

Челото на петте производителя с най-много подобни проблеми се оглавява от – Smart, Isuzu (който е спрян), Volvo, Jaguar и Land Rover

Моделите с най-малко „софтуерни проблеми“ включват – Chevrolet/GMC, Ram, Toyota, Mazda и Subaru.