Какво казват цветовете на луксозните коли за техните собственици

7561
Какво казват цветовете на луксозните коли за техните собственици

Независимо дали ви се вярва или не, повечето луксозни коли не са McLaren в оранжев цвят или Ferrari в червен.

Те са в бял, сребрист или сив цвят. Усещането е, че тези цветове са считани за непреходни, според експерти. Хората ги харесват, защото изглеждат изискани и елегантни. Най-малкото те са безобидни.

“Автопроизводителите вече знаят кои цветове са най-подходящи за техните автомобили,” казва Ери Ибара от Kelley Blue Book. “Ако се пръдържаш към традиционните бяло, сребристо и черно, няма как да сбъркаш.”


Тези цветове може да са скучни, но според Kelley Blue Book, сребристият цвят си остава предпочитан за луксозните автомобили. Общо една трета от всички луксозни автомобили са в сребрист цвят; други 30% са в някаква вариация на белия цвят.

Вижте още: Какви коли предпочитат богатите в момента

Независмо от това колко собствениците на луксозни автомобили обичат тъмната страна, ако карат черен Aston Martin или BMW, те спадат към малцинството. Въпреки че черното е популярен цвят за автомобил като цяло, едва 8.5% от всички луксозни автомобили, продадени през миналата година, са черни.

Цветът на колата е индикатор за това кои чувства собственикът й счита за важни и как възприема себе си. Тенденциите при цветовете на колите са с много по-дълъг период на продължителност, отколкото при дрехите. Те се сменят на всеки 6 или 8 години, а не както при дрехите - всеки сезон. 

“Тук става въпрос за това, че купувате нещо, с което изразявате своя характер,” казва Като Бейс, старши дизайнер в Bentley. “Когато купувате нова кола, това е от съществено значение.”

“Цветът предизвиква спомени и влияе на настроението ви — особено когато е свързан с това как изразявате вашата персоналност,” казва Ерин Кросли, която отговаря за цветовете в Cadillac.

Смелите цветове, като червено и жълто, се свързат най-често с добре изглеждащи млади хора и агресивни шофьори, казва Кросли. Цветове - като зелено, загатват за “естети по отношение на представянето”. Неутралните и бледите цветове са считани за спокойни и луксозни.

“Хората свързват по-меките цветове с по-слаби неща,” казва Кросли. “Ако обичате адреналина, ще изберете червеното.”

Бейс работи като експерт по цветовете от 27 г. и в момента отговаря за цветовете в Bentley.

“Жените на купувачите играят важна роля при избора както на външния вид, така и интериора на колата,” казва Бейс. “Много от мъжете казват, че се интересуват от двигателя и от други технически характеристики и че оставят на жените си да избират цвета.”

Цветът на колата обаче е много повече от това да покажеш на света, че си готин или че караш бързо. Цветът е от значение и за стойността на автомобила.

Според проучване на Kelley Blue Book study, ако се опитвате да продадете кола в непопулярен цвят, като например кафяво, това може да намали значително остатъчната й стойност.

“Иначе казано, днешният популярен цвят вероятно ще направи автомобила ви привлекателен за някой купвач след пет години”, според компанията. “Пo-непопулярните цветове намаляват стойността на колата ви.”

Ибара казва, че скоро не очаква промяна в нагласите към белия цвят. Бялото символизира непреходност и свежест, което е положително.

Вижте още: Скромните коли на богатите и известните 

Тюркоазеното, от друга страна, бе модерно през 90 г. сред шофьорите, които искаха да се почувстват по-странни или различни. В днешно време цветовете тъмно-кафяв и канелен са особено популярни, пише Bloomberg.

“Това са цветове, които идеално съчетават изразителност и усещане за продуктите от кожа,” казва Кросли. “Те правят колата да изглежда като уютен дом — изразителна, но не прекалено.”

Проучване на компанията за производство на бои Sherwin Williams показва, че в по-тежни икономически времена предпочитани са по-неутралните, по-сиви цветове. В годините на икономически разцвет пък хората предпочитат по-светлите и по-дръзки цветове.

Ключът към създаването на печеливш цвят на всяко ниво е да попаднеш на нещо, което кара хората да се чувстват в колата като у дома си. Той трябва да допълва други цветове, които вече са в съзнанието на потребителя, независимо дали става въпрос за цвета на хладилника, на дивана или на постелката в банята.

“Цветовете изглеждат остарели, когато хората не могат да ги свържат с други продукти и неща в живота си,” казва Кросли.

Местонахождението също определя кои цветове са популярни за дадена кола. В САЩ по-тъмните цветове винаги са по-предпочитани в северните щати, отколкото в южните, където светлите, бледи цветове се продават по-добре, казва Кросли.

В световен мащаб Bentley продава най-страните си цветови комбинации в Близкия изток, където ярката слънчева светлина контрастира рязко на на времето в мрачна Англия. Ярко червен Bentley Continental би изглеждал ужасно в Крю, но би бил като у дома си в Дубай.

Формата на колата също е от значение. Жълт миниван изглежда много по-различно от жълта Mazda Miata.

“Да обичаш даден цвят е едно, а да знаеш дали е подходящ за колата ти е нещо съвсем друго,” казва Бейс. Тя знае най-добре това, защото Bentley ще предложи 17 стандартни опции за цвята на новия модел Bentayga плюс 90 допълнителни избора за цвят. 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg