Пазарният дял на най-големия европейски производител на автомобили - Volkswagen, е продължил да се понижава през първото тримесечие на годината и е достигнал петгодишен минимум. Компанията е засегната от скандала с дизеловите си двигатели.

От този тренд са се облагодетелствали производители като BMW, Fiat Chrysler и Daimler AG, повишили продажбите си и пазарния си дял през първите три месеца на годината.

Делът на групата Volkswagen е възлязал на 23.4% от общите регистрации на нови автомобили за първите три месеца спрямо 24.4% преди година, сочат данните на Асоциацията на автомобилните производители.

Общите продажби на автомобили през март в Европа са възлезли на 1.74 милиона броя, или повишение от 5.7% на годишна база, както и 31-вия пореден месец на ръст.

За първите три месеца ръстът е в размер на 8.1%, до 3.93 милиона броя.

„Пазарът на автомобили в Западна Европа се възстановява много по-бързо, отколкото предполагаха повечето от специалистите“, коментира Питър Шмидт, главен анализатор в Automotive Industry Data. „Междувременно някои от клиентите на VW стоят и чакат да се уверят дали дизеловите двигатели на компанията могат да са чисти“, допълва още специалистът.

Най-голям ръст в продажбите си през изминалия месец е регистрирал BMW – в размер на 15%. Потребителите са привлечени от модела Х3, както и от високопроходимия спортен модел X6.

Ръст от 13% е регистрирала в продажбите си и Fiat Chrysler вследствие на силното търсене на моделите Jeep Grand Cherokee и компактният Renegade.

Продажбите на Daimler са нараснали с 11% през март, като луксозният производител отне лидерската позиция на BMW по продажби в световен мащаб през първите три месеца. Новата Е-серия и моделът GLE са съдействали за добрите продажби.