В Америка към днешна дата има почти толкова професионални блогъри, колкото адвокати, сочи публикация на WSJ. Вече повече американци си изкарват прехраната с това да публикуват он-лайн своето мнение, отколкото работещите като програмисти.

Платените блогъри напълно запълват новите микротенденции в корпоративна Америка. Броят на хората получаващи доход за това е нараснал до около 1% от пълнолетните американци.

Изследване сочи, че към момента в САЩ има над 20 млн. блогъри, 1.7 млн. от които получават доход от това, като за 452 000 това е основната им професия. Това прави САЩ и нацията с най-много хора изкарващи прехраната си с изразяване на мнение на собствени или чужди сайтове.

Явлението започна, като дискусионен форум на нарастващите политически и технологични проблеми, а в момента се превръща в професионален стълб на "новата икономика", коментират специалистите.

Наблюдава се все по-голяма тенденция за това хората да събират информация и факти от блогове, както и да се пренасочват към популяризиране на мнението си.

Изследване показва, че блогърите са образовани хора. На всеки четирима блогъри, трима са с университетско образование. Повечето са мъже с декларирани над средните за страната доходи.

Един от всеки трима млади хора пуска своето мнение он-лайн, но в действителност тези, които получават пари от това са едва 2%.

Статистиката сочи, че са необходими около 100 000 уникални посещения на месец, за да се генерира доход от 75 000 долара годишно. Блогър може да получава средно между 75 и 200 долара за добър постинг, като някои получават пари от рекламодатели, за да пускат мнения за определени продукти.

Като работа без "шеф на главата", това може да се превърне в една все по-популярна професия, коментират специалисти. Успехът обаче е изключително труден и достъпен единствено за истински професионалисти, които работят за утвърдени сайтове с голям трафик.

Едва един процент от блогърите си докарват над 200 000 долара годишно, като те работят по 50-60 часа на седмица.

С нарастването на броя на блогърите се наблюдава значително понижение на този на журналистите. Към момента във Вашингтон например, броят на пълно заетите журналисти е с около 79% по-малък в сравнение с преди няколко години. В същото време, столицата на САЩ е тази с най-развития блогинг в страната, а може би и в целия свят.

До момента блогърите отчитат високо ниво на задоволство от своята работа. Все още този сектор обаче, не е много добре регламентиран - няма ясни правила относно това какво може и какво не може да се публикува. Има много неуредени въпроси като това възможно ли е да бъдат завеждани дела за клевети, нарушаване на авторски права и др.

Напоследък можем да кажем, че и у нас се увеличава драстично броят на блогърите. Малък процент от тях обаче са професионални.

Голяма част от блогърите пишат за свое лично удовлетворение или като хоби, но определено вървим по стъпките на САЩ в тази насока. Причината е една - по-слабото развитие на итернет сектора у нас в сравнение със САЩ.