Трябва ли да загрявате автомобила, преди да потеглите?

27605
Трябва ли да загрявате автомобила, преди да потеглите?

Най-вероятно сте чували съвета на по-стари и опитни шофьори „да загрявате автомобила“, преди да потеглите, особено през зимата, когато температурите са минусови.

Идеята е да се нормализира температурата на двигателя и да се доближи в по-голяма степен до работната му такава, ако навън градусите са отрицателни.

Даващите подобен съвет ще посочат като аргумент факта, че със „загряването“ на автомобила двигателят се натоварва по-малко и по този начин се удължава животът му.


Следването на този съвет често е основна причина да наблюдавате как хора прекарват десет-петнадесет минути в колите си, със запален двигател, преди да потеглят.

Дали обаче наистина този съвет се базира на факти и изследвания или е просто мит? Отговор на този въпрос дава Джон Поул от изданието AAA Northeast’s Car Doctor.

Според Поул няма никакво основание зад този съвет. Повечето съвременни автомобили имат синя лампа, посочваща, че двигателят все още е „студен“ и не е готов за потегляне. Докато тя свети, не е препоръчително да подавате много газ към двигателя.

С угасването на лампата обаче, което обикновено става много бързо, автомобилът е готов за тръгване. Не е необходимо да чакате повече да се „загрява“, смята Поул.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

ok
# 0
09:02 | 1 February 2016
да го туря на Поул в аспуха
Dimitrov
# 1
19:12 | 27 December 2015
масло завършващот на W30 не е за тия геогравски ширини. то е за по северни държави, където лятото температурите не минават 30 градуса.
Dimitrov
# 2
19:12 | 27 December 2015
не трябва да се загрява на място... дизелите на място загряват доста бавно... аз паля и като се нормализират оборотите на двигателя тръгвам - тоест до 10 секунди, но не дигам повече от 2000 оборота (то и няма за къде с тия задръствания). не трябва да се настъпва яко преди да е загрял...
мс
# 3
15:12 | 12 December 2015
благодаря ти Поул, ти успя да решиш генерален проблем
Искам синя лампа!
# 4
06:12 | 10 December 2015
Ебати тъпаците - в България колите със синя лампа им викаме патрулки за инфо на Поул, и когато свети треа да спреш за проверка, а не да чакаш да изгасне! Искаааам синя лампа че да минавам на червено - най-големите джигити са куките! Зимно време колата се кара постоянно на прекъсвач съвет от Поул.
mitko
# 5
07:12 | 2 December 2015
neka rezervoaritenisa palni za vseki slu4ai tova e samats istena ta neka si poraboti namqsto kolata.
Стоян
# 6
00:11 | 28 November 2015
Две до три минути са напълно достатъчни през зимата. При много студени температури може до 5мин. Чак до 10-15мин е прекалено. Определено подгряването е задължително и ДА увеличава живота на двигателя. Аз използвам масло 5W-30 през зимата и 10W-30 през лятото.
Петко
# 7
00:11 | 28 November 2015
Четете тоя глупавия сайт и ще стигнете до под кривата круша!
72
# 8
21:11 | 27 November 2015
Какъв е този псевдо Поул. Какво трябва да му е експертното, мнението ли!?! Къде са му аргументите?
Николовв
# 9
21:11 | 27 November 2015
По плоска и блудкава статия не бях чел!
Ивелин
# 10
21:11 | 27 November 2015
Аз пък, от цялата статия разбрах, че трябва да си сменя автомобила с друг, който има синя лампа. Въпреки, че предпочитах да прочета за конкретни стойности на температура или време.....
Евелина
# 11
18:11 | 27 November 2015
а по-глупаво написано не можеше ли да е? Чисто блондински да попитам, тази точно синята лампа дето така изумително свети и дето я чакаме да изгасне не е ли същото , което правим и по принцип зимата - палим колите и докато ринем сняг те за придобили едни доста по-приятни температури?
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg