Не може да се каже колко са загубите за фирмата, която трябваше да преасфалтира 15 км от лот 3 на автомагистрала „Тракия” в участъка от Нова Загора до Ямбол, това са си техни разчети. Това каза пред журналисти инж. Лазар Лазаров, председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”, който провери строително-ремонтните работи на магистралата на лот 3, предаде агенция “Фокус”.

Той обясни, че се е наложило да се смени сместа, защото битумът не отговаряше на показателите за температура, омекване и еластичност. Това значи, че по пътя ще започнат да се получават коловози, а тази рецепта беше приготвена с цел да няма коловози по асфалта.

Точно тези показатели не излизаха и това беше грешка на рецептата, каза Лазаров. Това е проблем на изпълнителя. Ние контролираме крайния продукт – той не отговаряше на техническата спецификация и положеният асфалт трябваше да бъде отстранен.

15 километра трябва да бъдат преасфалтирани, заради използването на некачествен асфалт. Към момента все още не е възстановен нито един километър. Фрезоването е много бавен процес. В момента са на около 9 – 10 км от общата дължина, остават им още пет километра и то – не по цялата ширина. Работят с няколко фрези, но става много бавно. Заради това ще има известно забавяне. Компромис с качеството няма да правим, каза Лазаров.

Досега забавянето на срока за пускане на лот 3 е с около 15 дни.

Прави се всичко възможно – забавянето да бъде наваксано, каза инж. Лазаров и допълни, че и времето също трябва да бъде подходящо, за да стане това. Довчера валеше дъжд, изляза се пороища. Изрично е забранено, когато има валежи, да се поставя асфалт, каза той.

По лот 2 и лот 3 на автомагистрала „Тракия” едновременно, до възела на пътя Сливен – Ямбол, ще може да се пътува от средата на юли. Очакваме в края на юли да се пътува до „Петолъчката” без проблеми по автомагистрала „Тракия”, каза още той.