Недостигът от средства за финансирането на масовия градски транспорт до края на година ще е 29 млн. лв., каза пред комисията по транспортна политика на СОС изпълнителният директор на "СКГТ-София" Николай Костов. След отдаването на 49-те линии от градския транспорт на конкурс недостигът ще достигне до 60 млн. лв. до края на годината, посочи още той.

От дружеството искат като първа стъпка за покриване на исканите от транспортните оператори допълнителни разходи да бъде увеличено от бюджета компенсирането на картите с намаления - от 66.6 млн. лв. на 73.4 млн. лв. Близо седемте милиона лева е разликата между старата и новата цена на картата за цяла градска мрежа от първи юли и цените на картите за преференциални пътувания, които общината дофинансира.

Като втора стъпка от "СКГТ-София", "Столичен автотранспорт","Столичен електротранспорт" и "Метрополитен" искат на екип от специалисти да бъде възложено разработването на нов механизъм за финансиране на градския транспорт.

Преди заседанието на комисията на среща със заместник-кмета Велизар Стоилов синдикатите от двете общински транспортни дружества - "Столичен електротранспорт" и "Столичен автотранспорт" поставиха своите искания, според които заплатите
на работещите трябва да бъдат увеличени с 25 на сто. Единствената актуализация на заплатите в последните шест години е била извършена миналата година, когато вместо исканите 250 лв., те са били увеличени с 200 лв.

Според представителите на КНСБ работещите в общинското дружество "Трамкар" за последните четири месеца са получавали само аванси. Друг въпрос, който трябва да бъде решен от администрацията и съветниците е плащането на работните заплати в близо десетмесечния период, в който ще бъде извършено вливането на "Трамкар" в "Столичен електротранспорт".

Доклад по процедурата на вливане ще бъде разгледан от СОС на 25 септември. В момента в общинското дружество "Трамкар" работят близо 200 души.

Източник:БТА