Един от легендарните професори по маркетинг в Harvard Business School - Теодор Левит – беше казал: "Хората не искат да си купуват четири инчова бормашина, те искат да пробият четири инчова дупка!". По същия начин, бизнесът не просто иска услугата с работно облекло за своите служители, а иска да се възползва от многото предимства, които може да донесе за една компания.

На първо място това е възможността за изграждане на професионален имидж и реклама на корпоративния бранд, категорична е Маргарита Георгиева, маркетинг мениджър в Lindstrom, водещ доставчик на текстилни услуги в Европа.

„Всички проучвания, които правим в последните години, сочат, че клиентите са по-склонни да правят бизнес с работници и служители, които носят професионално, чисто и добре поддържано облекло, защото ги възприемат, като по-компетентни и с достатъчно познания да отговорят на техните изисквания“, казва тя.

Георгиева, посочва 5 изключителни предимства за бизнеса от услугата с работно облекло под наем:

1. Създават атрактивен имидж. За добро или лошо, обществото има склонност да съди хората по начина, по който се обличат. Изборът на подходяща униформа за служителите може веднага да създаде професионална визия, която привлича и помага за запазване на клиентите.

2. Рекламират вашия бранд. Когато служителите носят работни облекла със съответните корпоративни лога и цветове, те помагат брандът да бъде запомнен и да се отличи на пазара. Добре поддържаното и чисто работно облекло в хранителната индустрия например, влияе пряко върху възприятието за предлаганата храна.

3. Защитават самите служители. Униформата също така носи и функционални ползи. Зимните и летните работни облекла позволяват на служителя да се чувства комфортно по време на работния процес. Огнеупорните униформи предпазват от наранявания по време на работа при специални условия на труд. Подборът на цветовете в облеклата на работниците, които извършват обществени дейности им позволява лесно да бъдат идентифицирани, а облеклата за висока видимост ги предпазват от пътни инциденти.

4. Създават отборен дух. Работните униформи насърчават чувството за отборен дух и принадлежност. Често (особено ако са хигиенно чисти и добре поддържани те могат да облекчат работния ден на служителите, които ги използват и да допринесат за това да се чувстват комфортно на работното място. Това от своя страна води до по-добра производителност и намалява отпуските по болест.

5. Насърчават гордостта и принадлежността към компанията. Работната униформа внушава чувство на гордост и отговорност като това може да превърне служителите в посланици на марката дори в извън работно време.