На 22-километровия участък от АМ „Тракия“, в участъка между Пловдив и Стара Загора, се работи денонощно, за да е готова отсечката колкото се може по-бързо, каза председателят на Управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов за Нова телевизия.

За повишаване безопасността на движение слагаме най-високия клас за задържане мантинели и най-модерната маркировка, заяви инж. Атанасов. Той съобщи още, че пет месеца предсрочно ще завърши разширението на път I-9 Слънчев бряг – Бургас, в участъка Поморие – Равда, както и обходния път на Ахелой.

Целта е движението и по двете отсечки да бъде пуснато преди началото на активния туристически сезон.

Председателят на УС на АПИ съобщи, че до приключването на ремонтите дейности на АМ „Тракия“ в почивните дни - събота и неделя, в района на участъка ще има постоянно присъствие на „Пътна полиция“, тъй като в неделя е имало недобросъвестни шофьори, които са навлизали в аварийната лента и неспазвайки правилата за движение, са затруднили пътуването на всички останали.

Инж. Атанасов припомни, че по време на ремонтните дейности леките коли преминават двупосочно в едното платно - в момента в ремонтираното платно за Бургас, а камионите над 12 тона са пренасочени по обходен маршрут, за да може леките коли и автобусите да пътуват по-удобно по магистралата.

Шофьорите, които искат да заобиколят участъка в ремонт, могат да използват и алтернативните маршрути на АМ „Тракия“, които са Подбалканския път I-6 и път I-8 Пловдив –
Поповица, продължавайки по път II-66 Поповица – Чирпан.

Председателят на УС на АПИ съобщи още, че през тази седмица, съвместно с Община Бургас, е започнал ремонт на участък от път I-6 между АМ „Тракия“ и входа на града. 8-километровата отсечка не е ремонтирана от около 35-40 години. Първите 3 км бяха обновени през месец май т. г., а от началото на тази седмица се работи и по останалите 5 км.

На АМ „Хемус“ се ремонтират два участъка – около тунел „Витиня“ и в направлението Шумен - Варна. Отсечката между София и Ботевград не е обновявана над 35 години и в момента основно се ремонтира съоръжението преди тунел „Витиня“ и тръбата на тунела в посока София.

Инж. Атанасов припомни, че през миналата година е ремонтирана тръбата за Варна и сега трафикът преминава през нея двупосочно. В тръбата за София през м. г. е подменено осветлението. Тази година ще се надградят всички системи за безопасност, свързани с вентилация, пожарогасене, опасни разливи и др.

На виадукта „Коренишки дол“ при 36-и км на автомагистралата се работи по стълбовете на съоръжението, които се нуждаят от спешен авариен ремонт, каза инж. Атанасов. Той обясни, че по платното в момента не се извършват ремонтни дейности, тъй като строителите работят под съоръжението и е изключително опасно да се извършват каквито и да било дейности по горното строене на моста.