Обединение „Магистрала Трейс" спечели търга за строителство на Лот 2 от Автомагистрала „Тракия" в началото на годината. Консорциумът, състоящ се от "Трейс груп холд" и "СК 13 холдинг", предложи оферта за сумата от 137.87 млн. лв.

Първата копка бе направена още в началото на май месец. "В изграждането на ЛОТ 2 на АМ Тракия в отсечката Стара Загора-Нова Загора ще бъдат ангажирани около 2 000 човека", съобщи преди време главният изпълнителен директор на Трейс Груп Холд АД инж. Цветан Цонев. Отсечката трябва да бъде готова след 25 месеца.

Повече от два месеца изминаха след първата копка на Лот 2 и екипът на Profit.bg зададе въпроси към Агенцията за пътна инфраструктура как се движат строителните работи по проекта. Ето и отговорите:

1. Първата копка на ЛОТ 2 на АМ „Тракия" бе направена в началото на май. Върви ли изграждането на участъка по план?

Да.

2. Какъв обем работа е свършен до сега?

В 4 от 7-те участъка на Лот 2 се извършват следните дейности:

- Почистване а трасето от храсти и тревна растителност;

- Отнемане на хумусния слой;

- Уплътняване на теренната основа;

Продължават геодезическите дейности по трасирането на АМ „Тракия" и измерване на терена.

3. Колко работници и техника на строителя са заети в момента по строителството на участъка?

Специалисти по строителство - 10

Специалисти геодезисти - 4

Общи работници - 20

Пътно-строителни машини:

Булдозери - 9

Грейдери - 1

Багери - 6

Валяци - 6

Камиони - 3

4. Среща ли изпълнителят проблеми пред нормалната работа по изграждане на участъка?

- Климатичните условия затрудниха изпълнението на земните работи;

- Предстои сключване на договор за авторски надзор между Агенция „Пътна инфраструктура" и проектанта „Пътпроект" ЕООД София;

5. Проследява ли се изпълнението на постигнатите договорености с изпълнителя на поръчката?

Да. На 9 юли 2010 г. бе проведена месечна среща №1, на която присъстваха представители на Възложителя (АПИ), Консултанта („Пътинвест - инженеринг"АД София) и Строителя (Обединение „Магистрала Трейс" ДЗЗД).