Направените през 2008 г. вложения в производствени инвестиции, иновации, търговски марки на членовете на СПБ надхвърлят 90 млн. лв., съобщиха оттам за Profit.bg.

Най-големи са инвестициите на Карлсберг България - 42.285 млн. лв., следвани от Загорка и Каменица, респективно 25.7 млн. лв. и 15.125 млн. лв. От Болярка вложиха 3.522 млн. лв. през миналата година, докато Хранинвест-хранмашкомплект са са 2.357 млн. лв.

Инвестициите на Ломско пиво са 480 хил. лв, а тези на Булмалц и Сигротехинженеринг са 400 хил. лв. и 56 хил. лв.

През 2008 г. членуващите в СПБ пивоварни са произвели 5.358 млн. хектолитра пиво и са реализирали 5.373 млн. хектолитра.

С най-високи продажби могат да се похвалят от Загорка АД (1.753 млн. hl), следвани от Каменица и Карлсберг България.

Износът e предимно за Румъния, Македония, българските диаспори в страни от ЕС и САЩ.

По данни на съюза общо за страната продажбите на бира имат спад от 2%, в сравнение с предходната година.

За 2008 г. консумацията на глава от населението е 73 л бира. 86% от пазара на пиво в страната е представен от първата, третата и четвърта в света мултинационални компании за производство на бира. През годината в глобален мащаб се състоя преструктуриране на бирения пазар поради изкупуване на Scottish & Newcastle от Хайнекен и Карлсберг и на Anheuser-Busch от ИнБев.

През 2008 г. пивоварният сектор в страната предлага на своите потребители над 75 асортимента светли и тъмни пива при изключително високо качество на продукцията.

Разнообразието на бирения пазар продължи с новите производства на Каменица Лев, произвеждана от Каменица АД, и Tuborg Lemon, произвеждана от Карлсберг България АД; нови етикети тип clear label на Болярка, Heineken и Carlsberg; нови бутилки на брандовете Загорка, Ариана, Шуменско премиум, Carlsberg, Holsten, Staropramen, Astika.

Според използваните опаковки пазарът на пиво е разпределен както следва: стъклени бутилки - 47%; РЕТ - 44%; наливно пиво - 6%; кенове - 3%.