България стана единствен представител за Източна Европа на френския производител на специално селектирана порода пилета с характерен жълт цвят - DUC. Компанията планира развитието на бизнеса си с инвестиции в нови ферми и технологии у нас.

До момента французите са вложили над 200 000 Euro в нашия пазар и планират до 2012 г. тези стойности да нараснат до 30 - 40 млн. евро. Ниша за развитието на марката французите откриха в нарастващата консумация на пилешко месо, както и във факта, че все повече потребители имат нужда и търсят пиле, чиито качества се доближават до домашното.

Френският гигант навлезе на регионалния пазар през миналата година с инвестиция в 18 наши ферми, разположени из цяла България, и с планове да се разрасне в Източна Европа. Само за няколко месеца обаче България покри високите стандарти за отглеждане, производство и контрол на специалната френска порода, които съвпадат с тези в ЕС.

Според данни на Министерството на земеделието и горите за 2007 г., производството на пилешко заема 61.2% от пазара и нараства с 5000 тона годишно. До три години се очаква консумацията у нас да нарасне с 1 кг на глава от населението и да достигне 10 кг.

Най-голям дял от пазара заемат промишлените бройлерни пилета, които масово се произвеждат и предлагат, а домашни кокошки могат да се намерят само в домакинствата. Новата порода, кръстоска между първото и второто, се отглежда единствено в България за цяла Източна Европа. Тя балансира между цената на бройлера и качествата на домашното пиле.