Това означава да няма дефицит, което е и моето желание, но едва ли е лесно постижимо. Не съм склонен да отстъпя от сумата от 16 милиарда лева. Това заяви финансовият министър Владислав Горанов, запитан дали дългът може да падне на 12 млрд. лева.

"Тези цифри са от анализ, направен много професионално не от Владислав Горанов, а от една много сериозна държавна машина, наречена Министерство на финансите. Имаме да погасяваме само до края на тази година сумата от 7 милиарда лева", каза Горанов.

"Докато има дефицит, темата за дълга ще стои и за това нека да си говорим за това колко харчим и че харчим повече, отколкото изкарваме. Аз полагам неимоверни усилия, като министър на финансите, заедно с премиера и всички държавни органи, да съберем повече пари и повярвайте ми резултатите се виждат, но все пак дефицитът е 2.5 милиарда лева.

Ще се стремя по всякакъв начин да го намалявам през приходната част, но в края на краищата обществото трябва да разбере, че трябва да харчим толкова, колкото изкарваме или да се задължаваме с дългове", обясни Горанов, цитиран от БГНЕС.

Според него в бюджета има дефицит, който е превишението на разходите над приходите и този дефицит дали е в семеен бюджет, или в държавния бюджет, може да се покрие, като се продаде имуществото - приватизация, или като се взима назаем - дълг.

"Аз не знам как да водя разходи с моите партньори в правителството, които са ме назначили за министър. Когато говорим за разходи, те имат едно виждане, когато говорим за дефицит - второ и за дълг - трето", оплака се финансовият министър.

От думите му се разбра, че жп субсидиите, които са били отпуснати, са били грешка. "Така или иначе държавата трябва да финансира железопътния транспорт като най-екологично чист и най-модерния, но държавата трябва да информира железниците да не консумират такъв ресурс, за да не страдаме всички от това, че хем даваме много пари, хем не получаваме нужната услуга.

"Не може един билет за влак за дестинация около София да струва 1-2 лева, а същевременно да се возят в мотриси, които струват по 100 милиона лева едната", допълни Владислав Горанов.