Докато ревизорите проверяват какви пари харчат богатите българи, друга част от хората чакат намаленията по магазините.

В сезона на разпродажбите Комисията за защита на потребителите започва масови проверки на магазините с намаления. Задачата на инспекторите е да установят доколко са коректни търговците.

Според Закона за защита на потребителите върху етикета на всеки от артикулите, освен новата му цена, трябва да присъства и старата – тя обаче трябва да бъде зачертана.

Целта е потребителят да може да се информира с колко е по-евтина стоката след намалението. Друго условие, за да бъде обявено намаление на дадена стока, е тя да е продавана поне на месец на старата й цена. Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнителни клиенти.

Сред изискванията при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да е посочен срокът, за който то е валидно.

Източник: БНТ, Снимка: БГНЕС