Завърши конкурсът за избор на лого, слоган и разработване на бранд книга (бранд бук) на кампанията за присъединяването на България в еврозоната.

Целта беше да се създаде обща визуална идентичност на комуникационните дейности на всички институции, ангажирани в процеса за приемането на единната европейска валута, съобщиха от министерството на финансите.

Победител в конкурса е Георги Георгиев-Аршата.

Неговият проект за лого основно комбинира три елемента - знакът на еврото, трикольора и лицето на европейската монета.

При него трите линии на българския флаг заменят двете линии в знака на еврото, като това не пречи на четимостта на знака на еврото, но допълва българското в него, описа идеята си за лого победителят, цитиран от БТА.

Той добави, че за предложения от него слоган, който е "Единството е сила", е стъпил на легендата за хан Кубрат.

Правителството актуализира Националния план за въвеждане на евротоПланът предвижда мащабна комуникационна и информационна кампания

"Това е първото нещо, което учим по история в училище. Легендата ни разказва за снопа от пръчки, който той е показал на синовете си и за това, че когато те са много, трудно се чупят. Слоганът е най-кратния вариант на тази легенда – "Единството е сила“, ние ставаме единни с ЕС по още един начин като сме с единна валута", обясни идеята си Георгиев за слоган на кампанията. Георги Георгиев е на 24 години от Пловдив, предстои му дипломиране в Националната художествена академия. Занимава се с преподавателска дейност в родния си град, където преподава на ученици от Математическата гимназия и на деца от детска градина.

Конкурсът беше обявен в края на октомври, като желаещите имаха един месец да изработят и представят своите проекти. След изтичане на срока бяха получени 22 проекта, както от физически лица, така и от фирми.

История на успеха: Как Хърватия изкова пътя си към еврозонатаПриемането на еврото е логичната стъпка за малките икономики, заяви зам.-управителят на Хърватската национална банка

Проектите минаха през два етапа на преглед – първо документите на кандидатите бяха разгледани за допустимост, а след това жури оцени тяхната художествена стойност. Бяха отстранени общо 6 кандидата.

През първия етап на конкурса трима кандидати бяха отстранени заради несъответствия с изискванията в регламента на конкурса. Във втория етап журито отстрани още трима кандидати заради нарушен принцип на анонимност на подадените проектни предложения и несъответствия с изискванията към проектните предложения.

Останалите 16 проекта бяха оценени от жури, в което бяха представени професионалисти от БНБ, от сферата на художествените и визуалните изкуства - доц. д-р Светлин Балездров от Националната художествена академия, Кирил Златков от Съюза на българските художници, Александър Христов от Българската асоциация на ПР агенциите и Петър Кесерджиев от Българската асоциация на комуникационните агенции, както и представители на Министерството на финансите и на Министерския съвет.