Каменица АД е отново лидер на българския бирен пазар, достигайки пазарен дял от 31.3% за месец септември по данни на AC Nielsen. Пазарният дял на компанията бележи ръст от ръст от 3.8% в сравнение с месец септември 2010 г. Това нарежда „Каменица" АД като най-динамично развиващата се българска пивоварна компания.

Лидерската позиция на "Каменица" АД е резултат от дългосрочна и последователна политика на инвестиции и иновации, реализирани през изминалите години и особено активна през настоящата година.

„Лидерската позиция на „Каменица" АД доказва, че предприетата от нас стратегия за развитие чрез инвестиции и иновации е правилната, и че това е насоката, в която компанията трябва да се развива. Именно тя ни дава възможност не просто да бъдем в унисон с очакванията на потребителите, но и да успяваме да ги изпреварим и да изненадваме с продуктите, които предлагаме", коментира генералният директор на компанията Драган Радивоевич.

През 2011 г. компанията пусна на пазара 4 нови продукта - Каменица Пшенично, Каменица Фреш Лимон и 6% Тъмно от Каменица, Тъмно от Астика. Годината премина под знака на 130 годишнина на първата бира на България - Каменица. Компанията отбеляза значимия юбилей с нова визуална идентичност на Каменица, с нова стъклена бутилка, с нови промоционални опаковки от 2.260l PET и 0.55 CAN.

Редица иновации бяха предприети и за развитието на други марки от портофолиото на „Каменица" АД. Марката Астика вече е с иновативна и уникална за българския пазар стъклена бутилка от 600 мл, вместо стандартните за пазара 500 мл. Опаковката предлага на консуматора с 20% повече бира на цената на 500 мл. От м.септември на пазара е и Астика Тъмно - първата тъмна бира в портфолиото на марката.

Всички тези нововъдения допринесоха за прогресивното нарастване не само на пазарния дял на компанията, но и на отделни брандове през тази година. Пазарният дял на марката Каменица отбелязва ръст с 1% на годишна база по данни на AC Nielsen. Значително нарастване на пазарния си дял с 3.6% отчита и Астика.

По данни на AC Nielsen към м. септември 2010 г. стойността на този показател е 6.7%, докато за същия период на 2011 г. той вече достига 10.3% - факт, който характеризира марката Астика като една от най-бързо растящите бири на българския пазар. Международните брандове на компанията Staropramen, Beck's, Stella Artois също растат или остават на стабилни позиции.

В допълнение на иновациите, „Каменица" АД реализира и значителни инвестиции в пивоварните си заводи в Пловдив и Хасково. Общата стойност на вложенията през настоящата година възлиза на 18 млн. лв., които са част от инвестираните над 68 милиона лв. през последните четири години. През следващата година планираните инвестиции възлизат на близо 14 милиона лв.

„Тази политика със сигурност ще бъде насоката, в която „Каменица" АД ще продължава да се развива и през следващите години. Нашият стремеж е не само да разширим лидерската си позиция, но и да бъдем още по-активна, иновативна и свежа компания, с повече енергия, чието позитивно послание, сигурен съм, ще се отрази и пренесе и върху продуктите и настроението на почитателите на нашите марки", коментира генералният директор на компанията Драган Радивоевич.