Кол центровете са едни от малкото компании, които продължават да наемат нови служители по време на кризата. Основна причина за това е, че индустрията у нас непрекъснато се разраства. Данните за пазара на един от най-големите родни кол центрове - Call Point New Europe, показват ръст от над 100%.

Кол центровете извършват част от бизнес процесите на една компания (финансово-административни, обслужване на клиенти), като използват външни за нея ресурси (outsourcing). В момента аутсорсинг в България използват предимно международни компании.

(В развитите икономики около 1.5% от населението е заето в тази индустрия, докато работещите у нас са едва 4-5 хиляди. Според Филип Угринов, изпълнителен директор на Call Point New Europe, има потенциал в тази област да работят поне 30-40 хиляди човека.

В тази връзка би било добре в България да се обучават в университетите специалисти по директен маркетинг, както това се прави в Западна Европа (Германия). В момента всяка компания сама обучава своите служители, пояснява г-н Угринов.

Пазарът на кол центровете тепърва ще се развива у нас. Страната ни е на първо място в Европа по привлекателност за аутсорсване на услуги. Това показва доклада на A. T. Kearney - Global Service Location Index 2009 за 50-те най-привлекателни дестинации за тази дейност.

Критериите за оценка са финансова привлекателност (заплати, инфраструктурни и данъчни разходи), квалификация на кадрите и обща бизнес среда. България изпреварва Румъния, която се нарежда след страната ни в категориите „Финансова привлекателност" и „Бизнес среда", но е преди нас по показател „Работна сила". В световен мащаб България е на 13-то място, а Румъния на 19-то.