Министерски съвет одобри проекта на Закона за изменение на Закона за държавния служител, информираха от правителствената информационна служба. С проекта се цели уреждането на правомощия в областта на държавната служба и административния контрол.

С предложенията за изменение на Закона за държавния служител цялостният контрол по изпълнението на закона се възлага на Министерския съвет. Специализираната контролна дейност ще се осъществява от Изпълнителната агенция „Главна инспекция по труда", като издаването на наказателните постановления ще е в компетентността на изпълнителния директор и на директорите на териториалните дирекции на агенцията.

Централизираните конкурси ще се провеждат само след преценка на необходимостта от човешки ресурси в администрациите, а не както до сега - най-малко един път годишно.

С предложеното изменение в изборните закони (Закон за избиране на народни представители, Закон за избиране на президент или вицепрезидент на Република България, Закон за избиране на членове на Европейския парламент от Република България и Закон за местните избори) административно наказващ орган при нарушение на процедурите от страна на областните управители ще е министър-председателят или упълномощено от него лице предвид факта, че областните управители са второстепенни разпоредители с бюджетни кредити към Министерския съвет и функцията по регионална координация и организационно-техническа подготовка на изборите премина към администрацията на Министерския съвет.

С изменението в Закона за достъп до обществена информация се предвижда включването на обобщената информация за органите и техните администрации, съдържаща данните по чл. 15 във връзка с прилагането на закона в годишния доклад за състоянието на администрацията, който се приема от МС. Докладът за състоянието на администрацията се публикува в електронната страница на Министерския съвет.