Топлото време и летните отпуски са забавили производствата на предприятията и са свили потреблението, сочат данни на националната статистика. На фона на заспалия пазар някои стоки се открояват с осезаем ръст над всички останали.

Кога жегата е полезна за бизнеса?

Когато продавате климатици, хладилници и вентилатори, например. При този вид техника за последните 2 месеца търсенето се е увеличило 3 пъти. Вентилаторите дори вече са дефицит и трудно се намират в магазините за техника.

"Прави впечатление, че вече пазарът не е изместен към най-евтиното, а към най-оптималното за цената", казват търговците, цитирани от bTV.

Сладоледеният бизнес също е в разцвета си - очаква се тази година един човек да изяде средно литър и половина от освежаващото лакомство.

Почти двойно повече това лято са външните щандове за сладоледи, което води след себе си нови клиенти, но не и по-високи обороти. Търговците се оплакват, че клиентите купуват за по-малко пари.

Три пъти повече вода и безалкохолни напитки купуваме в горещинитe

Най-търсени са газираните течности, студените чайове и плодовите сокове. Годишно пием по около 200 литра течности, от които най-много вода.

И докато през горещите месеци твърдият алкохол бележи спад, бирата се радва на засилен интерес. Най-предпочитани това лято, особено сред младите, са плодовите бири.