Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 29 от ЗЗК от страна на Радиокомпания Си.Джей ООД и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 42 200 лв.

Производството е образувано по самосезиране на КЗК по повод разпространявано от септември 2009 г. в Интернет пространството рекламно съобщение за провеждане на промоционална игра „7-те ключа на Радио N JOY", организирана от Радио N JOY.

От рекламното съобщение става ясно, че играта продължава 7 седмици, като голямата награда е лек автомобил Citroen C-Crosser. За да заяви участие в играта, всеки желаещ трябва да изпрати sms на кратък номер 1707.

Комисията счита, че играта е в състояние да изкриви слушателския интерес и да повлияе върху избора на радиостанция, мотивиран не от качеството на програмната схема, а от възможността за печалба. Повишаването на слушаемостта на радиото чрез използване на непазарни методи може да изкриви търсенето на услугата и да повлияе негативно върху конкурентната среда.

На второ място КЗК приема като недобросъвестно поведение от страна на Радиокомпания Си.Джей провеждането на хазартен тип игра без за целта да са получени необходимите разрешения по Закона за хазарта.

По този начин дружеството спестява разходи и си осигурява конкурентно предимство чрез използването на недобросъвестни търговски практики, включително приход от изпратените кратки съобщения.

При определяне на санкцията Комисията е взела под внимание огласяването на играта сред максимален брой потребители, периода на нарушението (2 месеца) и съдействието от страна на ответното дружество.