Две хиляди и петстотин търговци са санкционирани през първите шест месеца на 2009 г. от Комисията за защита на потребителите за различни нарушения, съобщи днес пред журналисти председателят на комисията Дамян Лазаров.

Сред констатираните нередности са несъответствие на цените, посочени в менюто на заведение, с крайната сметка, както подвеждащи информации за промоции и бонуси, които в крайна сметка потребителят не получава. Чести са и нарушенията при издаването на касови бележки. Има много случаи касовите бележки да не се четат, каза Лазаров. Комисията ще информира Министерството на финансите за тези случаи.

Редовно е имало проблеми и с търговци на мобилни телефони, които отказвали да поправят повреден апарат с мотива, че собственикът го е повредил. Проблемът обаче бил, че при самата рекламация никой не отчитал такава повреда.

За първите шест месеца на годината в комисията са постъпили около 4 000 жалби и сигнали от граждани, като средно на месец те са 800 - 900. Обработването на жалбите ще стане по-лесно и по-бързо след осъществяването на започналия вече европейски проект за оптимизиране на работата на администрацията на КЗП.

Срокът за изпълнение на проекта, който е по оперативната програма "Административен капацитет", е 18 месеца, а стойността му - 600 хил. лв. Освен възможността за онлайн подаване на жалби, която съществува в момента, проектът ще даде възможност потребителите да следят онлайн и какво е развитието по жалбите им, обясни ръководителят на проекта Огнян Данаилов от КЗП.

Ще бъде осигурен непрекъснат контрол върху качеството на работата на администрацията, ще бъдат намалени разходите за комуникация, а и ще се осигури прозрачност и ще се намалят възможностите за корупционни практики, обясни той.

Източник: БТА