Министърът на транспорта Петър Мутафчиев, вицепремиерът по управлението на европейските фондове Меглена Плугчиева, министърът на вътрешните работи Михаил Миков и народни представители от региона ще проверят хода на строителните работи на Дунав мост 2. Днес те ще посетят Видин.

Програмата им предвижда разглеждане на информационния център на проекта в сградата на Областната администрация. Веднага след това те ще посетят мястото, където се отлива фундаментът на моста в района на с.Антимово, както и строителната площадка за изграждането на фундаментите на първите мостови опори и устоя на моста на българския бряг.

По-рано сутринта министър Мутафчиев, заедно с генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” Антон Гинев и кметът на община Димово Тодор Илиев, ще открият ремонтирания прелез в града, който се намира на международен път Е 79.

Церемонията е част от тържествата по повод празника на Димово и честването на 85-годишнината от построяването на линията Брусарци-Видин. При ремонта на прелеза, извършен от Национална компания „Железопътна инфраструктура” през настоящата година, е положена нова еластична настилка на стойност 54 950 лв.

Припомняме, Дунав мост II e един от най-големите инфраструктурни проекти, които страната ни ще реализира през следващите години. Общата му стойност е 236 млн. евро. От тях 226 млн. евро са за строителни работи, а 10 млн. евро за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Предвиденият срок за изграждане на съоръжението е 38 месеца.

Мостът при Видин-Калафат е включен в регионалните инфраструктурни проекти на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа. С построяването му ще се ускори развитието на трансевропейски транспортен коридор №4 като част от общата европейска транспортна мрежа.

Общата дължина на Дунав мост II е 1971 м. Съоръжението, което е вантова стоманобетонна конструкция, ще бъде с четири пътни ленти и една железопътна линия. Ще се изгради и прилежащата пътна и железопътна инфраструктура, която включва построяването на нова товарна жп гара и 7 км жп линия, реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива.

Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България.

Снимка: БГНЕС