Мутафчиев, Плугчиева и Миков инспектират строителните дейности по Дунав мост 2

646
Мутафчиев, Плугчиева и Миков инспектират строителните дейности по Дунав мост 2

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев, вицепремиерът по управлението на европейските фондове Меглена Плугчиева, министърът на вътрешните работи Михаил Миков и народни представители от региона ще проверят хода на строителните работи на Дунав мост 2. Днес те ще посетят Видин.

Програмата им предвижда разглеждане на информационния център на проекта в сградата на Областната администрация. Веднага след това те ще посетят мястото, където се отлива фундаментът на моста в района на с.Антимово, както и строителната площадка за изграждането на фундаментите на първите мостови опори и устоя на моста на българския бряг.

По-рано сутринта министър Мутафчиев, заедно с генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” Антон Гинев и кметът на община Димово Тодор Илиев, ще открият ремонтирания прелез в града, който се намира на международен път Е 79.

Церемонията е част от тържествата по повод празника на Димово и честването на 85-годишнината от построяването на линията Брусарци-Видин. При ремонта на прелеза, извършен от Национална компания „Железопътна инфраструктура” през настоящата година, е положена нова еластична настилка на стойност 54 950 лв.

Припомняме, Дунав мост II e един от най-големите инфраструктурни проекти, които страната ни ще реализира през следващите години. Общата му стойност е 236 млн. евро. От тях 226 млн. евро са за строителни работи, а 10 млн. евро за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Предвиденият срок за изграждане на съоръжението е 38 месеца.

Мостът при Видин-Калафат е включен в регионалните инфраструктурни проекти на Пакта за стабилност за Югоизточна Европа. С построяването му ще се ускори развитието на трансевропейски транспортен коридор №4 като част от общата европейска транспортна мрежа.

Общата дължина на Дунав мост II е 1971 м. Съоръжението, което е вантова стоманобетонна конструкция, ще бъде с четири пътни ленти и една железопътна линия. Ще се изгради и прилежащата пътна и железопътна инфраструктура, която включва построяването на нова товарна жп гара и 7 км жп линия, реконструкция на съществуващата пътническа гара и строителството на 4 пътни възела на две нива.

Проектът е подкрепен финансово от програмите ФАР и ИСПА на Европейския съюз, Европейската инвестиционна банка (ЕИБ), Кредитната институция за възстановяване на Федерална република Германия (KfW), Френската агенция за развитие (AFD) и държавния бюджет на Република България.

Снимка: БГНЕС

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...