Столичната "Пътна полиция" е поискала разрешената скорост за движение на автомобили по булевардите "Цариградско шосе" и "България" да е 50 км/ч., вместо досегашните съответно 80 и 70 км./ч. Това стана известно на кръглата маса по безопасност на движението, организирана от Столичната община. В защита на досегашната позволена скорост освен Столичната община се обявиха и от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ), представляваща автомобилните инструктори.

Според столичния КАТ причините за искането са в това, че булевардите не отговарят на изискванията за разрешена по-висока скорост от стандартната за градски условия - 50 км.

Представителите на СБА поискаха ремонтите на пътните настилки след полагането на канализационни и водопроводни отклонения и различни мрежи да се извършват от оторизирана от общината фирма, за да може някой да носи отговорност за некачествено изпълнение. Същото поиска и поддържащата вертикалната пътна маркировка в София - "Пътностроителна техника". По думите на изпълнителния й директор Иван Иванов абсолютният хаос с противоречивите знаци по пътя се дължи на временни организации на движението заради строителство и други дейности, като след тях фирмите не свалят знаците. "Ако те бъдат задължени да ползват услугите на една фирма - тя ще носи отговорността за поставянето и демонтирането на знаците", каза той.

Според Иванов 70 процента от над 350-те светофарни уредби са с подменени източници на светлина, което е понижило 10 пъти разходите за електричество на Столичната община. За миналата година общината е отделила за тока на светофарните уредби 700 000 лева, уточни той. Вече е създадена устойчива "зелена вълна" по булевардите "Тодор Александров", "Сливница" и "Цар Борис Трети", работи се по такава за бул. "К. Величков". С

видеонаблюдение са оборудвани 11 от 150-те кръстовища, включени в Центъра за управление на светофарните уредби. Чрез него те могат да преминават и на ръчен режим на управление.

От "Пътна полиция" съобщиха, че таксиметрови шофьори се оплакват, че колите им се хлъзгат при дъжд върху червената боя, която се полага на пешеходните пътеки в столицата. От общината обещаха да проверят вискозитета й. Три пешеходни пътеки в София - пред районната администрация в "Люлин", пред кино "Арена запад" и комплекса "Патиланци", са изработени със специални материали и грапавина, позволяваща спиране при каквито и да е случаи, отбеляза Александър Цветков - заместник-кмет на Столичната община.

От "Пътна полиция" посочиха, че заради застой в МРРБ все още липсва нормативен документ за напречните неравности, популярни повече като "легнали полицаи". "Правихме вече две срещи в рамките на три години, но няма нищо", каза Васил Иванов от "Пътна полиция".

В "Пътна полиция" като цяло липсва и информация за състоянието на автомобилния парк, след като годишните технически прегледи са започнали да се правят от частни фирми, посочиха оттам.

МВР е в преговори с "Български пощи" оттам да започнат да доставят до нарушителите наказателните им постановления, тъй като в "Пътна полиция" няма длъжност "призовкар", съобщиха представителите на столичната служба. За тази цел са отделени 120 000 лева.

Според представителите на автомобилните инструктори на изпитите за възстановяване на отнетите точки шофьорите правят от 8 до 15 грешки за 30 въпроса. Друг проблем е, че те не слизат от автомобилите си, докато трае наказанието им с отнемане на шофьорската книжка, а някои от тях са и таксиметрови водачи, отбелязаха от АКАБ и призоваха за осъвременяване на обучението за шофьори.

От "Пътна полиция" посочиха, че причината за вземането на подкупи от техни служители са тромавите законови процедури при съставянето на акт.

Източник: БТА