Комисията за защита на конкуренцията наложи имуществена санкция от 15 740 лв. на „Сторе” ЕООД гр. София за нарушение на чл. 29 от ЗЗК. Производството е образувано по искане на „Хиполенд” ООД, а санкцията бе наложена за недобросъвестна реклама на детски играчки.

Съгласно чл.29 ЗЗК се забранява всяко действие или бездействие при осъществяване на стопанска дейност, което е в противоречие с добросъвестната търговска практика и уврежда или може да увреди интересите на конкурентите.

КЗК установи, че през декември 2011г., дружеството, което извършва онлайн търговия на различни стоки чрез електронен магазин www.store.bg., е провела негативна рекламна кампания, в която се акцентира върху твърдения, които дискредитират традиционната търговия с детски играчки, с цел да се изтъкнат хипотетични, но недоказани в конкретния случай предимства на онлайн търговията.

Използваното послание „Когато купувате играчка от обикновен магазин, тя може да е пипана от стотици хора и заразена с гъбички, вируси и бактерии”, насажда страх по особено чувствителна тема за всеки родител - опазване здравето на децата му и цели да извлече преимущества за търговската дейност на „Сторе“, като внушава, че само играчките, поръчани в електронния му магазин, са нови и чисти, и така противоречи на добросъвестната търговска практика.

Подобно поведение е некоректно спрямо останалите конкуренти, предлагащи играчки в търговската магазинна мрежа и създава възможност за увреждане на интересите им на този пазар.