Национална компания Железопътна инфраструктура (НКЖИ) планира да инвестира през 2008 г. 120 млн. лв. в подобряване на железния път на страната. От дружеството обаче отчитат недостиг на средства, в размер на 30.67 млн. лв., съобщиха за Profit.bg от НКЖИ. Една от целите на ремонтните дейности е да се намали времето за път.
В таблицата по-долу са посочени участъците и средствата, които са предивдени по тях. В последната колона е отбелязано времето, с което предстои да се съкрати пътя:
Железопътна линия | Размер на инвестицията ( в млн. лв.) | Очакван ефект (намаляване на времепътуването в минути) |
Драгоман - София - Пловдив - Свиленград | 30,5 | 45 |
София - Горна Оряховица - Варна | 19,9 | 47 |
София - Карлово - Зимница и Карнобат - Синдел | 32,4 | 10 |
Русе - Горна Оряховица - Стара Загора - Димитровград - Подкова | 13,4 | 10 |
София - Перник - Дупница - Кулата | 13,8 | 26 |
София - Волуяк - Перник - Радомир - Кюстендил и Разменна - Батановци | 0,4 | 33 |
Мездра - Враца - Видин | 1,0 | 64 |
Пловдив - Стара Загора - Зимница - Бургас | 7,3 | 38 |
Русе - Каспичан - Синдел | 1,4 | 13 |
Общо | 120 | 286 |
Източник: НКЖИ
По отношение на недостига на средствата, следващата таблица предоставя по-подробна информация за засегнатите обекти:
| Недостиг |
|
НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБЕКТА | на стредсва | Ефект |
| в (млн. лв.) |
|
Рехабилитация на железния път и съоръжения от железопътната инфраструктура |
|
|
Удвояване и електрификация на жп линията Карнобат - Синдел - довършване на тунел №1 и естакади | 4,00 | Съкращаване на времепътуването |
Увеличаване на пропускателната способност чрез подобряване на параметрите на железния път и увеличаване на проектната скорост София Карлово | 4,50 | Завишаване на скороста на движение на влаковете от 60км/ч на 90км/ч |
Електрификация на жп линията Волуяк - Димитровград юг | 8,00 | Завишаване на скороста на движение на влаковете от 50км/ч на 70км/ч Времепътуването ще се съкрати с 11 мин. за бърз влак и 20 мин. за товарни влакове |
Аварийно-възстановителни работи по железия път и съоръжения към него |
|
|
Междугарие Бригадир - Храбърско | 1,32 | Възстановяване на прекъснато движение |
Аварийно механизирано подновяване на железния път в отсечките от км 73+039 до км 74+587, от км 77+150 до км 79+661 в междугарие Делян – Дяково и от км 80+626 до км 81+762 в междугарие Дяково - Дупница с обща дължина 5195 м по 5-та железопътна линия | 4,74 | Възстановяване на скоростта на железния път от 25км/ч на 65км/ч |
Аварийно укрепителни мероприятия за възстановяване на земното плътно и железен път от 19+300 до 19+450 в междугарието Владая - Драгичево по 5-та жп линия | 0,86 | Завишаване на скоростта на движение на влаковете от 15км/ч на 65 км/ч |
Механизирано подновяване на железния път в междугарието Ресен - Поликраище км 282+543 до км 287+000 с дължина 4457 метра по 2-ра жп линия | 3,80 | Завишаване на скоростта на движение на влаковете от 40км/ч на 75 км/ч |
Аварийно-механизирано подновяване на 4260 м железен път от км 61+900 до км 65+360 в междугарието Борово - Моруница (включително 2-ри коловоз в гара Моруница), подмяна на стрелки № 1 и 2 в гара Моруница и доставка и смяна прелезна настилка на км 61+089 по 4-та главна жп линия Русе - Стара Загора - Подкова | 1,75 | Завишаване на скоростта на движение на влаковете от 40км/ч на 65 км/ч |
Аварийно-механизирано подновяване на железния път в междугарието Владо Тричков - Реброво път 1 от км 20+642 до км 22+200 с дължина 1558 метра | 1,70 | Възстановяване на разрушен път и завишаване на скоростта на движение на влаковете на 70 км/ч |
Всичко: | 30,67 |
|
Източник: НКЖИ