Национална компания Железопътна инфраструктура (НКЖИ) планира да инвестира през 2008 г. 120 млн. лв. в подобряване на железния път на страната. От дружеството обаче отчитат недостиг на средства, в размер на 30.67 млн. лв., съобщиха за Profit.bg от НКЖИ. Една от целите на ремонтните дейности е да се намали времето за път.

В таблицата по-долу са посочени участъците и средствата, които са предивдени по тях. В последната колона е отбелязано времето, с което предстои да се съкрати пътя:

Железопътна линияРазмер на инвестицията ( в млн. лв.)Очакван ефект (намаляване на времепътуването в минути)Драгоман - София - Пловдив - Свиленград30,545София - Горна Оряховица - Варна19,947София - Карлово - Зимница и Карнобат - Синдел32,410Русе - Горна Оряховица - Стара Загора - Димитровград - Подкова13,410София - Перник - Дупница - Кулата13,826София - Волуяк - Перник - Радомир - Кюстендил и Разменна - Батановци0,433Мездра - Враца - Видин1,064Пловдив - Стара Загора - Зимница - Бургас7,338Русе - Каспичан - Синдел1,413Общо120286

Източник: НКЖИ

По отношение на недостига на средствата, следващата таблица предоставя по-подробна информация за засегнатите обекти:


Недостиг
НАИМЕНОВАНИЕ НА ОБЕКТАна стредсваЕфект
в (млн. лв.)
Рехабилитация на железния път и съоръжения от железопътната инфраструктура

Удвояване и електрификация на жп линията Карнобат - Синдел - довършване на тунел №1 и естакади4,00Съкращаване на времепътуванетоУвеличаване на пропускателната способност чрез подобряване на параметрите на железния път и увеличаване на проектната скорост София Карлово4,50Завишаване на скороста на движение на влаковете от 60км/ч на 90км/чЕлектрификация на жп линията Волуяк - Димитровград юг8,00Завишаване на скороста на движение на влаковете от 50км/ч на 70км/ч Времепътуването ще се съкрати с 11 мин. за бърз влак и 20 мин. за товарни влаковеАварийно-възстановителни работи по железия път и съоръжения към него

Междугарие Бригадир - Храбърско1,32Възстановяване на прекъснато движениеАварийно механизирано подновяване на железния път в отсечките от км 73+039 до км 74+587, от км 77+150 до км 79+661 в междугарие Делян – Дяково и от км 80+626 до км 81+762 в междугарие Дяково - Дупница с обща дължина 5195 м по 5-та железопътна линия4,74Възстановяване на скоростта на железния път от 25км/ч на 65км/чАварийно укрепителни мероприятия за възстановяване на земното плътно и железен път от 19+300 до 19+450 в междугарието Владая - Драгичево по 5-та жп линия0,86Завишаване на скоростта на движение на влаковете от 15км/ч на 65 км/чМеханизирано подновяване на железния път в междугарието Ресен - Поликраище км 282+543 до км 287+000 с дължина 4457 метра по 2-ра жп линия3,80Завишаване на скоростта на движение на влаковете от 40км/ч на 75 км/чАварийно-механизирано подновяване на 4260 м железен път от км 61+900 до км 65+360 в междугарието Борово - Моруница (включително 2-ри коловоз в гара Моруница), подмяна на стрелки № 1 и 2 в гара Моруница и доставка и смяна прелезна настилка на км 61+089 по 4-та главна жп линия Русе - Стара Загора - Подкова 1,75Завишаване на скоростта на движение на влаковете от 40км/ч на 65 км/чАварийно-механизирано подновяване на железния път в междугарието Владо Тричков - Реброво път 1 от км 20+642 до км 22+200 с дължина 1558 метра1,70Възстановяване на разрушен път и завишаване на скоростта на движение на влаковете на 70 км/чВсичко:30,67

Източник: НКЖИ