Новата отсечка на столичното метро през „Подуяне“ и „Слатина“ ще бъде изградена със средства от държавата и Столична община, стана ясно след среща на премиерът Кирил Петков и кмета на столичния район „Слатина“ Георги Илиев.

Причината тази отсечка да отпадне за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост е, че има риск при минимално забавяне на строителството по сегашния график, да не бъде завършена до средата на 2026 г.

Именно до този срок трябва да бъдат завършени и разплатени всички средства по Плана, се казва в прессъобщение на правителствената пресслужба.

Планирано е отсечката да преминава през шест станции: Шипка – Гео Милев – Слатина – Арена Армеец - Тех парк – Цариградско шосе.

За изграждането ѝ ще се осигурят средства в размер на 405 милиона лева от Столична община, а остатъкът ще се съфинансира от държавния бюджет, разсрочено за 4 години, съобщава БНТ.

БДЖ купува нови влакове за близо милиард, част от тях двуетажниБДЖ предвижда да закупи седем двуетажни и 35 едноетажни влака, както и 18 маневрени електрически локомотива

Политиката на Европейския съюз е насочена към финансиране на проекти за регионална свързаност, посочват от правителствената пресслужба. В тази връзка в Плана се предвижда изграждане на градска железница, както и доставка на междуградски влакове.

Според разчетите столичната градска железница ще свързва София с междуградската жп линия до Пловдив. За Пловдив също е предвидено финансиране на градска железница.

По Плана са предвидени средства за доизграждане на линията „Хаджи Димитър“ – „Сухата река“ – ж.к. „Левски“, включваща три спирки. За целта е осигурено 100% финансиране по линия на Плана за възстановяване и устойчивост.