Около 314 млн. лв. са необходими за модернизация на ЖП пътищата у нас

579
Около 314 млн. лв. са необходими за модернизация на ЖП пътищата у нас

Около 314 млн. лв. ще бъдат необходими за модернизация, ремонт и изграждане на нов железен път и съоръжения според разчетите на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за 2008 година.

Това съобщи генералният директор на компанията Антон Гинев по време на семинар за журналисти в курорта "Боровец", на който ръководството на компанията представя инвестиционните си намерения. Инвестициите са насочени в три основни посоки - железен път, енергетика и телекомуникации, уточни Гинев.

По договор с държавата от бюджета за 2008 г. са осигурени 120 млн. лв. От тях 88 милиона лева са капиталов трансфер и 32 млн. лв. ще бъдат използвани за текущо поддържане и експлоатация. Предстои ремонтирането на близо 200 км железен път. С приоритет ще бъдат отсечките София-Пловдив-Стара Загора-Бургас и София-Владая-Перник. Ще се осъществи механизирано подновяване на 64 км от ЖП мрежата на страната, стана известно на семинара.

Само за поделение "Железен път и съоръжения" средствата, осигурени чрез капиталовия трансфер от държавния бюджет за 2008 г. са 38.5 млн. лв., като се очаква и допълнително финансиране.

Общата разгърната дължина на железния път в България е 6938 кв. км. Последното строителство на железен път обаче у нас датира от 1974 г., каза Иван Гогев, директор на Дирекция "Железен път и съоръжения" към НКЖИ. По думите му, железопътната мрежа у нас остава недоразвита и като гъстота на железния път България е на дъното на класацията сред европейските държави.

Желанието на ръководството на НКЖИ чрез мащабните инвестиции в ремонт и изграждане на ЖП инфраструктура освен да се подобри безопасността на движението на влаковете, да се намали и времето за пътуване между две точки, обявиха ръководителите й. Това според тях ще стане чрез намаляване на участъците с ограничение на скоростта, които са с обща дължина 178.1 км.

Сред целите ни за 2008 г. е да намалим времето за пътуване от София до Бургас през Пловдив с един час, обяви Антон Гинев.

НКЖИ е създадена през 2002 г. като Национална компания за поддържане и управление на железния път и съоръженията по ЖП мрежата на България. Компанията отговаря за стопанисването и развитието на 365 гари в страната.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...