През първите три месеца на 2010 г. продажбата на нови коли у нас е спаднала почти двойно в сравнение със същия период на миналата година. Това съобщиха от Съюза на вносителите на автомобили в България.

От януари до март са продадени 4116 нови автомобила, докато по същото време през 2009 г. те са 7118. Пикът на продажби за първите три месеца е бил през 2008-а, когато са купени 15 224 нови автомобила.

От марките най-много нови возила са продадени от марката Ford 378 от Форд Мото-Пфое.

На второ място е Volkswagen с 331 автомобила, а трето и четвърто място си делят представителствата на "Рено Нисан България" - 330 коли, и "Тойота Балканс" - 311.

Нито една нова кола от началото на година не е купена от марките Cadillac, Corvette, Hammer и Jaguar.

Пикът на годишните продажби у нас от 1992 г. насам е бил през 2007 г. и 2008 г. - съответно 55 336 и 57 926 коли. Миналата година продажбите на нови возила са спаднали почти двойно - 26 813.

Като причина за аномалиите от Съюза на вносителите на автомобили посочват несигурната икономическа обстановка у нас и най-вече свитите кредити на банките.

Повечето големи пазари в ЕС са възстановили и дори увеличили продажбите си в сравнение с началото на 2009 г. заради правителствените програми за стимулиране на икономиката. През първите три месеца на 2010 г. регистрациите на нови автомобили в ЕС е нараснала с 10.8% в сравнение със същия период на 2009 г., сочи справка на Съюза на вносителите на автомобили в България.

Източник: БТА