През 2008 г. по главните железопътни линии в мрежата на Национална компания Железопътна Инфраструктура (НКЖИ), в периоди с различна продължителност, са предвидени прекъсвания на движението на влаковете в участъци, чиято обща дължина е 98.475 км, което представлява 2.63% от разгънатата дължина на главните жп линии.

Общата дължина на ремонтираните отсечки по време на прекъсването на влаковото движение е 57.295 км, или 1.5 % от общата разгъната дължина на главните жп линии, съобщиха за Profit.bg от компанията.

Нарушените междуремонтни цикли в периода след 1990 г. са причина за сериозно влошаване на състоянието на всички елементи на железния път през последните години. Това налага сега, при това ускорено, да бъдат изпълнени значителни като обем и технологична сложност ремонтно-строителни работи. Реализацията на тази задача е свързана с използване на тежка техника за заздравяване на основата на пътя, отводнителната му система и релсо-траверсовата скара, смятат от НКЖИ.

Качественото изпълнение на тези ремонтни работи е невъзможно без прекъсване на влаковото движение за определен, относително къс период от време. Такава е практиката и при извършване на ремонти на пътната инфраструктура и улиците в големите градове.

При това неминуемо възникват временни неудобства както за автомобилните фирми, така и за железопътните превозвачи, ползващи мрежата. Тези неудобства са оправдани, тъй като след възстановяване на влаковото движение, условията на експлоатация ще бъдат несравнимо по-добри, коментират от дружеството.

Необходимо е да се знае и това, че поради своята недоразвитост (с гъстота от 67 км железен път на 1 000 кв. км територия, ние сме в дъното на класацията за Европа) нашата железопътна мрежа не може да предостави трасета, алтернативни на ремонтираните участъци.