Ще можем ли скоро да се оплачем на телефон 112?

501
Ще можем ли скоро да се оплачем на телефон 112?

До края на идната година трябва да завърши изграждането на центровете за спешни повиквания към единния европейски телефонен номер 112. Тази дейност е поверена на Министерство на държавната политика при бедствия и аварии.

В ход е процедура за избор на изпълнител, който ще доизгради националната система 112, която засега работи само в София. Изграждането на системата се извършва съвместно с Министерство на вътрешните работи и Министерство на здравеопазването.

От голяма важност е ролята на Държавната агенция за информационни технологии и съобщения, която трябва да осигури комуникационната свързаност за нуждите на проекта.
Съгласно решение на Министерски съвет от октомври тази година националната система 112 трябва да се състои от 6 центъра за спешни повиквания, по един във всеки от шестте района за планиране. Те трябва да са разположени в градовете София, Русе, Бургас, Варна, Пловдив и Монтана.

Във всеки един от центровете ще бъдат назначени между 30 и 50 души. Гражданите ще могат да търсят помощ на телефон 112 по всяко време на денонощието в случаи, свързани с нарушаване на обществения ред, пожар, спешна медицинска помощ, спасителна дейност при бедствия, аварии, катастрофи и терористични актове. Телефонен номер 112 се набира без код на града и е безплатна услуга за гражданите.

Недобросъвестните повиквания се отсяват и се предават към служба Полиция за търсене на отговорност от обадилите се. Досегашните телефони за спешни повиквания 150, 166 и 160 продължават да работят паралелно с телефон 112.

Предимството на ползването на телефонен номер 112 е в това, че при инцидент, регистриран на него, при нужда се задействат едновременно няколко служби за спешно реагиране. Освен това в много от случаите, когато повикващите не могат да обяснят точно къде се намират, центровете 112 получават тази информация автоматично посредством използването на модерни информационни и комуникационни технологии.

Един от шестте центъра 112 вече е изграден в София и е вреална експлоатация от юни т. г. Той приема месечно над 60 000 повиквания.

Много са хората, които избират телефон 112 за проблеми с неработещи светофари, ВИК, Топлофикация, заседнали хора в асансьори. Чужди граждани, гости на София, при необходимост също търсят помощ на телефон 112. Съгласно европейските норми освен на български е осигурено получаването на повиквания на още два официални европейски езика.

Телефон 112 е единен номер за спешни повиквания и функционира от шестнадесет години в някои европейски страни. Изграждането му понякога отнема повече от десет години.

На 112 можете да звъните, когато сте в беда и се намирате на територията на Австрия, Белгия, Великобритания, Германия, Гърция, Дания, Ирландия, Исландия, Испания, Италия, Лихтенщайн, Люксембург, Португалия, Румъния, Финландия, Франция и Холандия. Спешният телефон в САЩ и Канада е 911, а в Катар, Малайзия, Обединените арабски емирства, Сингапур и Хонконг - 999.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg