Президентът на една от най-големите фирми за реклама в интернет в света вярва, че в скоро време потребителите ще получават част от печалбата на технологичните компании в замяна на личните си данни.

Маурис Леви, бивш изпълнителен директор и настоящ президент на Publicis Groupe - френски рекламен гигант, оценяван на 15.8 млрд. долара - прогнозира, че третите страни във взаимоотношенията технологични платформи-потребители, ще действат като посредник между тях, като събират част от приходите от компаниите и ги разпределят между потребителите, избрали да споделят личните си данни.

„Вече има гласове, които призовават за монетаризация“, казва той пред CNBC по време на конференцията VivaTech, която се провежда днес в Париж.

„Знам, че някои правителства не са възхитени от идеята, но някои потребители казват „Имате цяло богатство благодарение на информацията, която използвате, а единственото, което получавам аз, е безплатна услуга. Но вие получавате доста повече от мен и може би трябва да получа дял от вашите приходи““, посочва Леви. „И аз съм абсолютно убеден, че това e бъдещето“, добавя той.

Експертът не посочва държава или законотворец, които могат да направят подобен ход, но от друга страна може и да има правителства, които с удоволствие биха взели част от печалбата на големите технологични фирми.

Понастоящем хора, които използват социалните мрежи като Facebook, получават достъп до безплатни услуги в замяна на това, че компанията използва техните данни, за да таргетира на тяхна база рекламни внушения.

Тези идеи се появиха след големия скандал с това, че данните на 87 млн. потребители на Facebook са били използвани от компанията Cambridge Analytica с цел ефективно позициониране на политически реклами преди изборите в САЩ.

„От моя гледна точка - от позицията на рекламния бизнес - ще видим много промени в бъдеще“, казва той.