Парламентът не трябва да допуска кабинетът да влага публични пари в проекта за магистрала "Тракия", преди да са приключили проверките на Сметната палата, смята бившият министър на регионалното развитие и благоустройството Валентин Церовски.

С блокирането на концесията България пропуска възможността да получи над 7.5 млрд. евро, каза Церовски пред Нова телевизия. Той призова кабинетът да разсекрети целия пакет договори и одиторски доклади по сделката, разходите за външни услуги, командировъчни.

Така по думите му ще се видят имената на хората, които са отговорни за провала, както и защо се е стигнало до този резултат. Според Церовски само ДПС и Нова демокрация не си позволяват спекулативно говорене, всички други допринасят пряко за понасянето на щетите, информира БГНЕС.

Бившият министър добави медиите и "услужливи" неправителствени организации към политиците, обвързани с корпоративни интереси по този емблематичен проект. Важните обстоятелства към момента са три, каза Валентин Церовски.

Правителството според него не е разбрало, че концесионерите не са единствените отговорни за невъзможността да се осигури финансиране, тъй като под документите, представени на банките, стоят и подписи от името на българската държава. Грешка е също кабинетът да определя риска от недостиг на трафик - това се прави от независими международни организации.

Церовски посочи и засиленият политически риск заради усложнения диалог на България с Брюксел. Той не отхвърля възможността корпоративни интереси у нас да диктуват развитието на проекта за магистрала "Тракия".

"Като видим кои ще спечелят търговете, ще стане по-ясно за какво става въпрос", добави Церовски и припомни думите на новия вътрешен министър Михаил Миков за "странни връзки между политици и корпоративни интереси".