Влизането на Румъния и България в ЕС ще струва на Сърбия годишно поне сто милиона евро, тъй като голяма част от транзитния пътен поток предпочита паневропейския коридор номер 4 пред коридор номер 10, който минава през Сърбия, пише днес белградският вестник "Вечерне новости", цитиран от БТА.

Като пример изданието посочва, че през март миналата година през Сърбия са преминали 920 камиона от Германия, а за същия период тази година те са били 340. Това е било посочено на Осмия балкански конгрес на спедиторите в Белград вчера.

Гръцки представител каза, че гръцките спедитори имат многобройни проблеми в Сърбия, които лесно може да бъдат решени, ако съществува добра воля. Разходите за един камион, само за пътната такса и плащане на терминала, на който може да се престои до 18 часа, и то само в една посока, през Сърбия е 172 евро. Заради ремонти по пътя често стават задръствания и се чака дълго, така че нерядко сме принудени да търсим алтернативни пътища, каза Костас Сандалцидис.

Паневропейският пътен коридор номер 10, свързващ Залцбург със Солун, е лансиран през 90-те години от ЕС. Той включва автомагистрала с дължина от 2258 километра и железопътна линия с дължина от 2441 километра. Коридорът има и още няколко разклонения, в т.ч. свързващи австрийския град Грац със Загреб, Будапеща с Белград и Ниш със София.

Коридор номер 4 преминава през маршрута Истанбул-Капъкуле-Капитан Андреево-Стара Загора-Русе-Черна вода, после по р. Дунав - Букурещ-Брашов-Сибиу-Арад и продължава към Будапеща.