За какво да внимаваме, когато пазаруваме по Великден?

287
За какво да внимаваме, когато пазаруваме по Великден?

© Pixabay

Две групи са проблемите, които могат да възникнат за потребителите при пазаруването на за Великден в последния момент. Едната е свързана с качеството на продуктите – харните да са в срок на годност, а другите стоки да не предизвикват рискове за живота и здравето.

Втората група проблеми са свързани с цените и най-общо с правото на информация – да е ясно какво точно купуваме, намалението да е истинско, намалената цена да е тази, на която купуваме. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП)  Димитър Маргаритов за БНТ.

Хората гледат цената и тя е от значение при избора им. „Това, за което трябва да внимаваме, е да не бъдем заблудени относно реалната стойност, реалното изражение на цената. Има случаи – ето и сега по Великден, в които има промоции, намаления и големи проценти по витрините на магазините. Но може да се окаже, че това, за което плащаме, не е реалната цена, която ни се представя”, обърна внимание Маргаритов.

„Моят призив към хората е внимателно да следят, да съпоставят, включително при пазаруване в Интернет. Това, че нещо се продава с 20-30% намаление, не означава, че не може да си го купите по-евтино като стойност. Трябва да се внимава много за това, което е обявено като реално изражение, като реална стойност на цената”, добави той.

Димитър Маргаритов предупреди, че резервациите в последните минути са в някаква степен рискови. Но според него тогава може да се намерят и много изгодни оферти. „Бих добавил и случаите, в които сте някъде на летище и правите трансфер, могат да Ви предложат да изчакате следващия полет и дори да Ви платят за това”, отбеляза той.

„Когато запазваме хотел или пътуване в последния момент, също трябва да не подхождаме безкритично към това, което ни се представя като информация”, подчерта Маргаритов. Той препоръча хората да не се впечатляват само от красивите илюстрации и добре оформените рекламни текстове, а да  влизат в реална комуникация с предоставящия офертата.

„В много от случаите потребителите се оплакват именно от това – че са видели нещо красиво, платили са, отишли са на място и там се е оказало, че или услугата не може да бъде предоставена, или СПА-центърът е в съседния хотел… Все неудобства, които бихме могли да установим, ако предварително сме провели активна комуникация с търговеца”, обясни председателят на КЗП.

За Великден Комисията за защита на потребителите ще има дежурни екипи, които ще са в готовност да извършат проверка при сигнал и да окажат съдействие на гражданите при проблеми с търговци. Маргаритов апелира към търговците да не спекулират и да не търсят некоректни начини за извличане на бърза и лесна печалба по празниците. По-скоро да разчитат, че когато бъдат лоялни към своите клиенти, те ще ги търсят и занапред. 

Всичко по темата Великден 2019

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Ba Na Hills - слънчевата земя на чудесата

Кацнал на висок хълм, който гарантира прекрасен природен пейзаж,...