Размерът на заема със Световната банка за БДЖ може да достигне 460 млн. лв., а за НКЖИ - 140 млн. лв., като окончателните суми подлежат на доуточняване. Това съобщи транспортният министър Александър Цветков, който подписа от името на правителството меморандум със Световната банка за реформи в железопътния сектор.

Българското правителство е изпратило уведомление до ЕК за държавна помощ. Има очаквания, че нотификацията ще бъде положителна.

Реформата включва период от пет години, започнал 2009 г. Амбициите са да има оптимизация, не съкращения и постепенно места да се закриват с пенсиониране, при естествено текучество и освобождаване от несвойствени дейности.

Според транспортния министър, реформите вече дават своите първи плодове и с между 12-15 млн. лв. е намаляла загубата в БДЖ през 2010 г.

Стартира една много амбициозна програма. Това са трудни реформи за правителството, за дружествата, за техния персонал и за гражданите, каза Маркус Репник, представител на Световната банка за България в МС.

По думите на Репник - целта е да се осигури добро качество за парите, които се дават, за всички пътници, за всички граждани на България. Тези реформи ще облекчат усвояването на европейските пари в железопътния сектор.

Документът е втора стъпка след меморандума, подписан през август между премиера Бойко Борисов и президента на Групата на Световната банка Робърт Зелик за активизиране на сътрудничеството за развитие на инфраструктурата в България.

С документа правителството се ангажира чрез поредица от реформи да създаде финансово стабилен железопътен сектор, който отговаря за европейските изисквания и политики, при спазване на строга фискална дисциплина.

Средствата са организирани на принципа пари срещу реформи, на траншове, обясни финансовият министър Симеон Дянков.

Заместник-министърът на финансите Боряна Пенчева каза, че днешният меморандум поставя основата на финансова стабилност на компаниите. До 2013-а година ще се гарантира българските железници да имат положителен финансов резултат.

Източник: БНР