AI технология ще обслужва най-богатите клиенти на Morgan Stanley
Най-богатите клиенти на звеното за управление на активи на Morgan Stanley скоро може да започнат да получават съвети от финансовите консултанти на американската банка, които пък ще използват технология с генеративен изкуствен интелект, пише Reuters.
Услугата, която Morgan Stanley ще въведе този месец, е разработена със създателите на ChatGPT - OpenAI.
AI технологията ще бъде използвана в звеното за управление на активи на банката, след като в продължение на няколко месеца е тествана от 1000 финансови консултанти. При бъдещата си работа с най-богатите клиенти те ще могат да използват чатбота, когато се налага да направят някаква справка или им е необходим определен документ.
През май проучване на Morgan Stanley сред близо 1000 инвеститори и финансови консултанти показа, че 72% от тях смятат, че AI ще бъде революционен за финансовите услуги инструмент.
В същото време 80% от анкетираните казват, че изкуственият интелект никога няма да замени напълно експертите в областта на инвестициите.
Инвестиционните компании, които внедряват AI, все пак вероятно ще имат предимство – 63% от инвеститорите споделят, че биха предпочели да работят с компания, която използва технологията, вместо такава, която не го прави.
Morgan Stanley разработва и технология, базирана на изкуствен интелект, за която се очаква да може да изготви резюме на работен разговор с даден клиент на финансовата институция, ако бъде получено неговото съгласие за тази процедура. Освен това системата ще изготвя предложения за провеждането на последваща комуникация с клиента, ще отговаря за насрочване на нови работни срещи, за актуализирането на базата данни на банката и ще "се обучава" как да помага на финансовите консултанти да управляват активите на клиентите.
Генеративният изкуствен интелект обаче няма да съветва клиентите на банката как да инвестират парите си. Това ще остане запазена територия за финансовите консултанти на Morgan Stanley.