Критикуват "непрозрачните" банкови такси в ЕС

702
Критикуват

Има широко разпространени проблеми в начина, по който банките в Европейския съюз информират и съветват клиентите си. Това се отнася както до информирането за банковите такси, така и до съветите доколко е изгодно смяната на обслужващата банка.

Това са най-важните изводи в публикувания днес в Брюксел доклад "Данни за таксите по текущи сметки за потребителите", изготвен от група независими европейски консултанти.

Таксите по текущите сметки са "много непрозрачни, което прави практически невъзможно за потребителите да знаят колко плащат и да сравняват предложенията на различните банки", се подчертава в доклада.

Според обемистия документ 66 на сто от проверените банки в Европейския съюз са налагали толкова неясни банкови такси, че занимаващите се с изготвянето му експерти са били принудени да търсят "допълнителни контакти, за да си изяснят реалната стойност на таксите".

Банковата прозрачност е на особено ниско равнище в Австрия, Франция, Италия и Испания, като това са и едни от най-скъпите страни в сферата на банковите услуги; фрагментираният банков пазар в Европейския съюз лишава потребителите от преимуществата на единния европейски пазар; едва 9 на сто от потребителите в съюза са сменили текущите си сметки през 2007-2008 година - това са други изводи в доклада

Цените за сметки със средна честота на използване варират от такива високи равнища като 253 евро в Италия до толкова ниски като 27 евро в България. При "интензивните" ползватели разликата е дори по-очевидна: от максимално равнище от 831 евро в Италия до минимално равнище от 28 евро в България.

Най-ниски са разходите в Европейския съюз по текущи сметки в България, Холандия, Белгия и Португалия. Вероятно потребителите в държави, където структурите за определяне на таксите са непрозрачни, плащат най-много за банкови сметки, се посочва още в доклада.

Банкирането на дребно не е благоприятно за потребителите. Налице са прекалено много доказателства за нарушаване на основни потребителски принципи - сложно ценообразуване, скрити такси, неясна информация.

Банките трябва да променят начина, по който се отнасят към потребителите, а страните в Европейския съюз трябва да изпълнят ангажиментите си към потребителските закони в съюза, заяви еврокомисарят за защита на европейскитепотребители Меглена Кунева.

Източник: БТА

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.480 -0.05%
  • BGREIT 114.490 0.12%
  • BGTR30 544.660 -0.45%
  • BGBX40 130.470 -0.24%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1743 1.1744
  • GBP/USD 1.3212 1.3213
  • USD/JPY 113.6970 113.7090
  • USD/CHF 0.9860 0.9862
  • USD/CAD 1.2648 1.2650
  • AUD/USD 0.7803 0.7804
  • USD/BGN 1.6654 1.6657
Ask Bid
  • DOW JONES 23340.96 23344.96
  • S&P500 2573.34 2573.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5389.40 5391.40
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7523.20 7524.70
  • ПЕТРОЛ 51.93 51.98
  • ЗЛАТО 1280.59 1281.09
  • СРЕБРО 17.07 17.10

Видео