Европейският комисар за защита на потребителите Меглена Кунева подчерта днес необходимостта от подобряване на финансовите услуги за потребителите в ЕС, за да съществува конкурентен и интегриран финансов пазар на дребно, съобщиха от пресцентъра на Европейската комисия.

По време на речта си на конференцията Eurofi в Ница тя говори за проблемите, пред които се изправят потребителите в този сектор, включително недостатъчното финансово образование, недостатъчната и объркваща преддоговорна информация и повсеместната липса на прозрачност в сектора на финансовите услуги. Това води до ниско ниво на доверие на потребителите във финансовите сделки, избор на неуместни продукти и по-високи разходи.

Позовавайки се на последните данни на Евробарометър, тя каза че 79% от потребителите биха предпочели да видят договорите си с банката, представени в стандартна форма, така че да може лесно разходите между отделните банки да бъдат сравнени, което ще позволи на потребителите да направят по-добър избор. Тя посочи, че работата на Комисията по преддоговорната информация вече дава своите плодове.

Стандартните информационни формуляри са част от новата Директива относно потребителския кредит и също ще бъдат разгледани от инвестиционна гледна точка, след като бъде прието новото предложение за ревизирана директива относно инвестиционните фондове. Резултатите от работата, извършена от Комисията в борбата със скритите или неразбираемите банкови такси, също ще бъдат налице през 2009 г.

Меглена Кунева каза още, че потребителите трябва да "знаят предварително под какво точно се подписват" и че е решена да доведе до реални подобрения във финансовите услуги, които да бъдат почувствани от всеки потребител във всяка страна членка.

Източник: БНР, Снимка: БГНЕС/ЕРА